تحلیل اختصاصی از بازار بورس 26 دی 94 و پیش بینی بازار فردا

يكشنبه ، 27 دی 1394 ، 08:41

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

اکثر گروه ها و نمادها معاملاتی مثبت و همراه صف خرید را تجربه نمودند و از معدود گروه ها و نمادهای منفی به گروه قندی، غذایی، فلزی، معدنی و فلوله، فمراد، کگل، کاما، حکمت، وپست، شپارس، سشمال، سدور و کرازی می توان اشاره نمود اما در اواسط بازار و با عقب نشینی محسوس خریداران در برخی گروه ها بخصوص بانکی و لیزینگی، نوسانات منفی برخی نمادها را مشاهده نمودیم و پیش بینی می شود این افزایش عرضه ها و تعادل در روزهای آینده بیشتر شود.

گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل، بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری اکثرا پرتقاضا و مثبت و با صف خرید به کار خود پایان دادند در این بین گروه های خودرویی و سرمایه گذاری از اقبال بیشتری برخوردار بودند. نماد خمحور با توجه به تعديل پيش بيني درآمد هر سهم و با رشد حدود 5 درصدی و صف خرید پر حجمی مورد بازگشایی قرار گرفت. بانک دی پس از اعمال افزایش سرمایه ۲۸ درصدی و با سرمایه جدید 640 میلیارد تومانی، سود هر سهم را 251 ریال اعلام نمود و به بازگشایی نزدیک تر شد همچنین بانک آینده نیز مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی را کسب نمود و نهایتا نماد وپارس جهت برگزاري مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضاي هيات مديره متوقف شد. بانک سرمایه گذاری توسعه آسیا موسوم (AIIB)اولین نشست رسمی خود را که معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران نیز در آن شرکت داشت، با سخنرانی رئیس جمهور چین برگزار شد.

گروه های پتروشیمی علیرغم افت مجدد قیمت نفت با خبر مثبت اعلام رسمی فرمول محاسبه نرخ خورک و گاز واحدهای تولیدی و رفع ابهام آنها، اکثرا با صف خرید و رشد قیمتی مواجه شدند و از نمادهای منفی به شپارس، شتوکا و شپلی می توان اشاره نمود و معاملات مثبت پارسان، تاپیکو، جم و مارون علاوه بر رشد خود سهم، رشد بالای شاخص کل را درپی داشت. قائم مقام انجمن صنفی پتروشیمی با تاکید بر رعایت شرط محاسبه نرخ خوراک جدید از ابتدای سال جاری، آثار قیمت کمتر از ۱۰ سنت بر شرکت های پتروشیمی را اعلام کرد. شرکت هایی که از خوراک گاز متان استفاده می کنند شامل 6 شرکت پردیس، شیراز، زاگرس، فناوران، خراسان و کرمانشاه هستند که با بهبود وضعیت مواجه خواهند شد. از سوی دیگر با کاهش نرخ خوراک این شرکت ها، نرخ خوراک گاز ترش دو پتروشیمی خارک و رازی هم مناسب خواهد شد.

گروه های فلزی و معدنی با ادامه بحران کشور چین همچنان معاملاتی کم فروغ و منفی را تجربه نمودند که شدن عرضه ها در گروه سنگ آهنی به مراتب بالاتر بود در این بین معاملات مثبت برخی نمادها همچون فملی، فولاد، فرآور، فاسمین، فنوال و فاسمین چشم نوازی می نمود. در بازارهای بین المللی در پی ادامه ریزش قیمت های جهانی نفت به زیر 30 دلار، بورس های جهانی چین، اروپا و آمریکا  همراه قیمت های فلزات پایه و حتی فلزات قیمتی نیز همگی با ریزش و افت محسوسی مواجه شدند تا از شرایط شکننده اقتصاد جهانی پیش از پیش رونمایی نمایند. رئیس بخش آسیایی پژوهش های سیتی کروپ پیش بینی نمود احتمالا قیمت سنگ آهن به زیر 30 دلار در سال 2016 افت نماید. ایوان پاسوکی (Ivan Szpakowski) با بیان افزایش عرضه و کاهش تقاضا به دلیل کاهش نرخ رشد احتمالی کشورهای در حال توسعه به خصوص چین این پیش بینی را ارئه کرد. بر اساس نظر ایشان مهمترین عامل در این میان بحث کاهش تقاضا می باشد و کاهش تقاضا عامل اصلی برای ریزش قیمت سنگ آهن خواهد بود. کاهش تولید  فولاد چین به دلیل کاهش تقاضا و پیش بینی کاهش تولید فولاد به میزان 2.6 درصد در سال جاری از بعد تقاضا تاثیر منفی بر قیمت سنگ آهن داشته است.

بجز نمادهای بترانس، بکام، بنیرو و بموتو که منفی بودند سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی اکثرا مثبت و پرتقاضا ظاهر شدند که در این بین صف خرید نمادهای بمپنا، لسرما و لبوتان نمایان تر بود.

گروه های ساختمانی و سیمانی نیز همسو با جو مثبت بازار اکثرا پرحجم و مثبت دنبال شدند و از معدود نمادهای منفی آنها به وآذر، ثشاهد، سدور، سصوفی، سخزر، سشمال و سدور می توان اشاره نمود.

نماد قزوین تحت دستورالعمل رفع گره معاملاتي مثبت با رشد 15.5 درصدی مواجه گردید اما متعادل نشد و با صف خرید به کار خود پایان داد.. افزایش سرمایه 218 درصدی شرکت قند شهد منتشر شد و نماد شرکت گاز لوله در ادامه بهبود شرایط بنیادی شرکت و تبدیل زیان انباشته۱۰۰ میلیاردی به سود ۲۰ میلیارد تومانی با خبر مثبت بازگشت ۱۴ آپارتمان و ادامه رشد قیمتی مواجه شد. شركت پمپ سازي ايران جهت برگزاري مجمع عمومي فوق العاده به منظور تصميم گيري درخصوص افزايش سرمايه متوقف شد و اکثر گروه های کوچک( به غیر از گروه قندی و غذایی که منفی بودند) مابقی مثبت به کار خود پایان دادند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای اخابر، پارسان و تاپیکو با رشد 1344.02 واحدی به ارتفاع 64,860 واحدی رسید که در این بین نمادهای کگل و فارس بیشترین تاثیر منفی را ایجاد نمودند. برای فردا بازاری مثبت و پرحجم با عرضه های بیشتر، تعادل بالاتر و فروکش کردن جو هیجانات معاملات پیش بینی می شود.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 26 دی 94
تحلیل تکنیکال نماد فولاد ◄

مطالب مرتبط
بنر