برای هدفمندکردن یارانه ها قطعا لایحه به مجلس می بریم

چهارشنبه ، 20 آذر 1387 ، 12:35

 

بانکی: سخنگوی طرح تحول اقتصادی در شرایطی از تقدیم لایحه هدفمند کردن یارانه ها به مجلس خبر می دهد که پیشتر برخی منابع از حذف يارانه‌ها در لابه‌لاي تبصره‌هاي بودجه 88به بهانه اختلاف مجلس ودولت خبرداده بودند.

سایت الف وابسته به احمد توکلی  خبر داد دولت تصميم گرفته است به جاي ارائه لايحه طرح تحول اقتصادي به طور فوريتي به مجلس، حذف يارانه سوخت را در لايحه بودجه سال 88 بگنجاند.

اين تصميم بنا بر اطلاع الف با نظر مستقيم محمود احمدي نژاد صورت گرفته است. گفته مي شود رئيس جمهور تصميم دارد اجازه قانوني براي حذف يا هدفمند کردن يارانه هاي سوخت را به طور ضمني و در ضمن لايحه بودجه سال 88 از مجلس اخذ کند.

 این در حالی است که سخنگوی طرح تحول اقتصادی امروز با تاکید بر اینکه دستگاههای اجرایی برای اجرای این طرح بسیج شده اند، اعلام کرد: دولت قطعا برای هدفمندکردن یارانه ها لایحه ای به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد کرد.

محمدرضا فرزین در گفتگو با مهر در پاسخ به این پرسش که گفته می شود دولت تصمیم گرفته است به جای ارائه لایحه طرح تحول اقتصادی به طور فوریتی به مجلس، حذف یارانه ها را در لایحه بودجه سال 88 بگنجاند، گفت: دولت لایحه هدفمندکردن  یارانه ها را آماده کرده است و قطعا آن را به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نسخه آثار اجرای هدفمندکردن یارانه در فاز اول بر بودجه سالیانه کشور نیز تهیه شده است، پیش بینی کرد: لایحه هدفمندکردن یارانه ها تا اول دی ماه جاری به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

فرزین در عین حال تاکید کرد: هدفمندکردن یارانه ها مطابق جدول زمانبندی که دولت و مجلس پس از ارائه لایحه مربوطه توافق خواهند کرد، عملیاتی خواهد شد.

سخنگوی طرح تحول اقتصادی از برگزاری جلساتی با نمایندگان مجلس برای تعامل و هماهنگیهای بیشتر جهت اجرای طرح تحول اقتصادی خبر داد و اعلام کرد: دوشنبه هفته جاری نیز کمیسیون ویژه بررسی این طرح در مجلس با حضور وزیر نیرو تشکیل جلسه داد.

وی مطرح کرد: در این جلسه وزیر نیرو آثار طرح تحول اقتصادی بر صنعت برق را تشریح کرد.

به نظر می رسد تا زمانی که طرح تحول اقتصادی به مجلس ارایه نشده یا دست کم زمان دقیق ارایه آن به طور رسمی اعلام نشود این گمانه زنی ها ادامه می یابد .

بنابراین  اخذ تصمیم نهایی واعلام شفاف آن ازسوی دولت و شخص آقای رئیس جمهورضروری به نظر می رسد.

► سال 2009 ، سال بحران فراگير و بي سابقه اقتصاد جهان
عملکرد متفاوت بانک ها در توسعه شبکه مجازی ◄

مطالب مرتبط
بنر