رشد 87 درصدی پرداخت خسارت توسط شرکت های بیمه

سه شنبه ، 4 مهر 1402 ، 13:50
شرکت های بیمه بورسی و غیر بورسی طی ۵ ماه اول سال جاری حدود ۵۳.۶ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت کردند که نشان از رشد ۸۷ درصدی دارد!

به گزارش اخباربانک، طبق اعلام بیمه مرکزی، شرکت های بیمه بورسی و غیر بورسی طی ۵ ماه اول سال جاری حدود ۱۱۰.۸ و ۵۳.۶ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولیدی و خسارت پرداخت کرده اند که در مقایسه با ۵ ماه سال گذشته نشان از افزایش ۵۹.۵ و ۸۷ درصدی دارد.


بر اساس این گزارش، رشد حق بیمه تولیدی اکثر رشته‌های بیمه بین ۹. ۲۵ درصد بود. در این میان رشته باربری تا ۷. ۱۸۰درصد در رشته پول (به جز رشته اعتبار با ۶. ۴۴ درصد کاهش حق بیمه)، موجبات رشد ۵. ۵۹ درصدی حق بیمه تولیدی بازار در این مدت را فراهم آورده است.


رشد بیش از ۸۷ درصدی خسارت پرداختی ناشی از عملکرد رشته‌های بیمه درمان، شخص ثالث - مازاد، زندگی و بدنه اتومبیل با سهم بیش از ۴۱ تا  ۹ درصدی و رشد خسارت پرداختی در این گروه ها نیز بین دل ۹۴ تا ۹۱ درصد بود.


سهم ۴ رشته بیمه درمان، شخص ثالث - مازاد، زندگی و بدنه اتومبیل به ترتیب ۴۰، ۲۵، ۱۱ و ۶ درصد ( در مجموع ۳. ۸۲ درصد) از پرتفوی حق بیمه تولیدی در بازار است. مابقی هم حق بیمه به ۱۲رشته دیگر اختصاص دارد. بیشترین سهم از خسارت پرداختی هم به این ۴ رشته با ۷. ۸۹ درصد تعلق دارد.


طی ۵ ماه اول سال ۴. ۲۸ میلیون بیمه نامه صادر و ۱. ۲۹ میلیون فقره خسارت پرداخت شده که نشان از کاهش ۶. ۳ و ۳ درصدی دارد.


ارزش بیمه‌ نامه (نسبت حق بیمه تولیدی به تعداد بیمه‌ نامه صادره که نشانگر متوسط حق بیمه تولیدی در هر بیمه‌ نامه است) ۳.۹ میلیون تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

► چگونه «هدیه ازدواج» از تامین اجتماعی دربافت‌ کنیم؟
بیمه “ما” ۵۱۵ ریال سود برای هر سهم تقسیم کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر