استفاده ازساده ترین روش برای دریافت رمز پویای کارت در بانک تجارت

شنبه ، 23 آذر 1398 ، 13:43
بانک تجارت به منظور دسترسی آسان تر مشتریان به رمز یکبار مصرف (پویا)کارت، امکان دریافت رمز با کد دستوری #88*788* را فراهم کرده است.

به گزارش بانکی به نقل از روابط عمومی بانک، با توجه به اهمیت تغییر رمز دوم ایستا به رمز دوم یکبار مصرف (پویا) برای تمامی کارت‌های بانکی و سیاست های بانک مرکزی جمهوری اسلامی مبنی بر غیرفعال شدن رمز ایستا از ابتدای دی ماه 1398 هم اکنون دارندگان تجارت کارت می‌توانند برای دریافت رمز پویای کارت بانکی خود علاوه بر سامانه همراز، از کد دستوری #88*788* استفاده کنند.

ثبت کارت در سامانه رمز پویا در بستر USSD به صورت غیرحضوری بوده و کاربران پس از شماره گیری کد #88*788* و انتخاب رمز پویا، با هدف امنیت بیشتر ضرورت دارد یک عدد 5 رقمی را به عنوان رمز انتخاب کنند. پس از آن، برای ثبت نام، شماره 16 رقمی روی کارت، کد ملی و رمز دوم ایستا را وارد کرده و در صورت تائید اطلاعات و مطابقت با شماره تلفن همراه ثبت شده در اطلاعات حساب بانکی، پیامکی مبنی بر موفقیت ثبت نام برای کاربر ارسال می‌شود.

پس از ثبت نام و تعریف کارت در بستر USSD، دریافت رمز پویا از منوی 4 دریافت رمز یکبار در این سامانه به راحتی امکانپذیر بوده و رمز نمایش داده شده تا 40 ثانیه دارای اعتبار است.

کاربران تلفن‌های همراه هوشمند که تمایل دارند علاوه بر نصب اپلیکیشن همراز، از طریق کد دستوری نیز رمز پویا را دریافت کنند، می‌توانند از گزینه فعال‌سازی استفاده کنند. در این صورت پس از انتخاب کارت مورد نظر، نیاز به وارد کردن شماره سریال دریافتی در رسید خودپرداز وجود دارد. همچنین غیر فعالسازی رمز پویا در این سیستم امکان‌پذیر است.

بانک تجارت به منظور بهره مندی سایر مشتریانی که به گوشی هوشمند و نصب برنامه همراز دسترسی ندارند، امکان را فراهم آورده است.

در صورتی که مشتری با شماره تلفن همراهی که قبلا به بانک معرفی نکرده است اقدام به شماره گیری کد دستوری کند، پیامکی مبنی بر عدم تائید شماره تلفن همراه برای مشتری ارسال می‌شود و ثبت نام انجام نخواهد شد. در این صورت مشتری می تواند با مراجعه به نزدیکترین شعبه بانک تجارت در سراسر کشور، شماره تلفن همراه خود در سامانه بانک را اصلاح دهد.
مشتریان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند با مرکز ارتباط مشتریان به شماره 1554 تماس حاصل کرده یا به نشانی اینترنتی www.tejaratbank.ir  و شعب بانک تجارت در سراسر کشور مراجعه کنند.



► ارائه رمز دوم پویا از طرق پیامک، خدمت جدید بانک کشاورزی
نکات کلیدی در فعال‌سازی رمز دوم پویا ◄

مطالب مرتبط
بنر