شکی در صحیح بودن تصمیم حساب ارزی وجود ندارد

پنجشنبه ، 31 فروردين 1402 ، 21:16
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس گفت: ارائه ارز با کارت ملی با آن شکلی که در جامعه رواج پیدا کرده بود، هیچ توجیه علمی نداشت.

حسینعلی حاجی دلیلگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار و عضو کمیسیون تلفیق در مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر حساب ارزی بر مدیریت بازار ارز در داخل کشور به خبرنگار ایبِنا گفت: حساب ارزی به منظور حذف دلالان در بازار ارز و ساماندهی نیاز‌های ارزی به وجود آمده و حرکتی لازم و مثبت است.

وی در ادامه اضافه کرد: این کار سبب خواهد شد تا سوداگری به عنوان یک شغل محسوب نشود و از گستردگی دلالی در بازار ارز کشور جلوگیری به عمل آید. بخشی از نوسانات قیمت ارز توسط همین گروه شکل می‌گیرد و ضرر آن هم مستقیم به مردم وارد می‌آید. اما موضوع این است که دلیل این همه دیرکرد بانک مرکزی در این خصوص چیست؟ مجلس سالیان سال در این باره تذکر داد، متاسفانه در گذشته، مسئولانی که در راس بانک مرکزی قرار داشتند، به این نتیجه نرسیدند که چنین نیازی در کشور وجود دارد.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در این خصوص اظهار داشت: ارائه ارز با کارت ملی با آن شکلی که در جامعه رواج پیدا کرده بود، هیچ توجیه علمی نداشت. شکی در صحیح بودن تصمیم کنونی بانک مرکزی وجود ندارد.

این عضو کمیسیون تلفیق در قالب یک پیشنهاد مطرح کرد: مجلس، رئیس کل بانک مرکزی را فرد توانمندی می‌داند، بر همین اساس انتظار می‌رود با توجه به اختیاراتی که در دست دارد تا آخر این تصمیم درست مقاومت به خرج دهد و کار را پیش ببرد. حتی در صورت نیاز برخورد کند و واهمه‌ای به دل راه ندهد.

► افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت‌ ماه اجرایی می‌شود
اطلاعیه ستاد برگزاری نماز عید فطر: اگر فردا عید باشد نماز جمعه برگزار نمی‌شود ◄

مطالب مرتبط
بنر