مركز امداد و پاسخگويي به مشتريان:
تلفن:
021-28930
سامانه پیام کوتاه:
30002726
سرپرست: محمدرضا قربانی
معرفی بانک دی
بانك دي براساس قانون اجازه تأسيس بانك هاي غير دولتي مصوب بيست و يكم فروردين ماه سال هزار و سيصد و هفتاد و نه، مستند به ماده 98 قانون برنامه پنج ساله سوم توسعه اقتصادي،اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و در چارچوب قانون پولي و بانكي كشور مصوب تيرماه سال هزار و سيصد و پنجاه و يك، قانون عمليات بانكي بدون ربا مصوب سال 1362، و با رعايت قانون اصلاح قسمتي از قانون تجارت مصوب بيست و چهارم اسفند ماه هزار و سيصد و چهل و هفت شمسي و همچنين با رعايت ساير قوانين جاري و با هدف تسهيل و فراهم ساختن امكان مشاركت گسترده و فراگير ملي و مردمي در تمامي فعاليت هاي سازنده، مثمر ثمر و موجه اقتصادي و مالي بويژه در زمينه هاي پولي، مالي و بانكي تشكيل و اداره مي گردد.
تحقق هدف مذكور مستلزم تجهيز منابع مالي از طريق جذب سپرده ها، اخذ تسهيلات و استفاده از ساير ابزارهاي پولي و مالي و تخصيص آنها براي اعطاي تسهيلات اعتباري و سرمايه گذاري در رشته هاي مختلف اقتصادي مي باشد.
بانك دي در راستاي تحقق اهداف خود، به انجام كليه عمليات مجاز پولي، مالي و بانكي (ريالي و ارزي) در چارچوب قوانين و مقرارت جاري كشور و قانون عمليات بانكي بدون ربا در حوزه جغرافيايي مورد عمل خود، اقدام خواهد نمود.
بانك دي همواره نسبت كفايت سرمايه (C.A.R ) مورد نظر بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران و مقررات و ضوابط بين المللي كميته بال* را رعايت خواهد نمود.
چشمانداز:
بانك دي بر آن است تا به عنوان يك بانك تجاري پايبند به اصول و اخلاق حرفه اي و تخصصي بانكداري، با به كارگيري دانش و علم بانكداري، تجربه مديريتي و عملياتي بانكي در داخل و خارج از كشور و بويژه خلق مزيت هاي رقابتي منحصر به فرد و متمايز در شبكه بانكي كشور ، ارايه خدمات مالي و پولي همه جانبه و يكپارچه در چارچوب قانون عمليات بانكي بدون ربا، مديريت بهينه و درست ريسك هاي اعتباري، بازار و عمليات در فعاليت هاي بانكي، و به طور كلي شناخت نيازمنديهاي مشتريان سريع تر از رقبا و پاسخگوئي مؤثر و كارآمدتر از رقبا به اين نيازها؛ در طول يك برنامه 5 ساله در جمع سه بانك خصوصي تراز اول جمهوري اسلامي ايران قرار گيرد .
از جمله موضوعات مورد نظر در چشم انداز بانك دي عبارت اند از :
• ایجاد بانکی پایبند به اخلاق حرفه ای بانکداری و توان ارزش آفرینی متمایز نسبت به سایر بانکهای غیر دولتی برای گروههای ذینفع بالاخص سهامداران
• ایجاد بانکی با مزیت رقابتی منحصر به فرد در شبکه بانک های خصوصی کشوراز طریق ارائه خدمات و محصولات جدید و بکارگیری نیروی انسانی خلاق و نوآور
• فعالیت بعنوان بانک خصوصی تمام عیار (Full Service Bank) برای حل مشکلات پولی و سرمایه ای مشتریان تحت قانون عملیات بانکی بدون ربا
• ایجاد موسسه مالی چندمنظوره (Conglomerate Financial Holding Company)به منظور مدیریت بهینه ریسک و متنوع سازی سبد درآمدی بانک از طریق پاسخگویی سریع، موثر و فراتر از نیاز مشتریان نسبت به رقبا و ایجاد مزیت رقابتی پایدار
• قرار گرفتن در زمره سه بانک خصوصی تراز اول جمهوري اسلامي ايران و مطرح شدن به عنوان یک بانک معتبر در سطح بین المللی در يك دوره برنامه ريزي 5-3 ساله
-----------------------------------------------------
نتایج نظرسنجی سومین دوره جشنواره بانک محبوب من_ بانک دی
پس از بررسی آمارهای بدست آماده از مشتریان بانک دی که در سومین جشنواره «بانک محبوب من» شرکت کرده بودند، نتایج زیر حاصل شد:
تعداد کل شرکت کنندگان: 51162
- تحصیلات شرکت کنندگان نظرسنجی
زیردیپلم= 4/76 %
دیپلم= 9/52 %
لیسانس= 45/71 %
فوق لیسانس= 45/71 %
دکترا و بالاتر= 7/62 %
.
.
- چرا از اینترنت بانک و موبایل بانک کمتر از دیگر خدمات بانک استفاده می کنید؟
نمی دانم چطور باید فعال کرده و استفاده کنم= 3/98 %
نمی دانم اینترنت بانک دقیقا چه خدماتی ارائه می دهد=2/84 %
آموزشی در این حوزه دریافت نکرده ام که بخواهم استفاده کنم=10/23 %
نسبت به امنیت خوشبین نیستم= 19/89%
استفاده می کنم= 63/07 %
.
.
- آیا از بانک دی در حوزه آموزش نکات امنیتی و نحوه استفاده از خدمات بانکی راضی هستید؟
اصلا تا به حال آموزشی دریافت نکرده ام= 25 %
متصدی تا حدودی توضیح داد= 23/86 %
به سختی می توانم راهنمایی پیدا کنم= 2/27 %
کاملا راضی هستم= 48/86 %
.
.
- چرا در تلگرام یا اینستاگرام بانک عضو نیستید؟
دسترسی به شبکه های اجتماعی ندارم = 9/09 %
اصلا نمی دانم چطور باید عضو کانال یا صفحه بانکم بشوم= 19/32 %
عضو بودم ولی به دلیل حجم مطالب زیاد و بعضا غیرمفید، عضویت را لغو کردم=2/27 %
تمایلی به عضویت ندارم= 45/45%
عضو هستم= 23/86 %
.
.
- مهمترین دلیل شما برای انتخاب بانک دی و افتتاح حساب چه بوده است؟
افتتاح حساب برای دریافت حقوق و دریافت وام و... = 17/61%
دریافت سود بیشتر = 34/09 %
تبلیغات خوب و جذاب= 2/84%
ارائه خدمات خوب و مفید=14/20 %
برخورد مناسب کارکنان= 24/43%
توصیه اطرافیان= 2/27 %
آسان بودن دسترسی= 4/55 %
سایر دلایل= 0 %