بدترین رمز های عبور سال 2013

چهارشنبه ، 2 بهمن 1392 ، 05:35


یکی از مهمترین موارد امنیتی که باید در اینترنت به آنها به درستی توجه شود، رمز های عبور هستند. همان طور هم که می دانید مدت طولانی ای است که شرکت هایی که در وب سایتشان به کاربرانشان، حساب کاربری ارائه می دهند، یک سیستم سنجش رمز عبور قرار داده اند تا میزان امنیت رمز تعیین شده بررسی گردد. حال  یک گروه از محققان در موسسه تحقیقاتی  SplashData میلیون ها رمز عبور دزدیده شده آنلاین در سال 2013 را مورد بررسی قرار داده و فهرست سالانه خود را از بدترین رمز عبورها اعلام کردند.

 

 


تعدادی از این رمز ها بسیار ساده بودند؛ مانند: qwerty ،abc123 ،  111111و iloveyou. خیلی از این رمز ها نام های برند ها و نرم افزار های مشهور بودن. برای مثال می توان به نام Photoshop اشاره کرد که در این لیست قرار گرفته بود.
دو رمز 1234 و 12345 به ترتیب در رتبه های  16 و 20 قرار گرفته اند. این گروه تحقیقاتی همچون اکثر سایت های مشهور به مردم پیشنهاد داده اند که رمز هایی با ترکیب واژه ها و اعداد بسازند و سعی کنند که تعداد کارکتر ها بیشتر از 8 تا باشد.


SplashData معتقد است که باید یک نام برای حساب های کاربری خود به صورت ثابت داشته باشیم و رمز آنها را متفاوت انتخاب کنیم. شما در لیست زیر می توانید ده رمز عبوری که بدترین هستند را مشاهده کنید.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► قند و شکر، خوراک گوشی شما می شوند
کنفرانس جهانی توسعه گران، جام جهانی ، آی فون 6 و آی واچ ◄

مطالب مرتبط
بنر