لومیا 930 با ویژگی های هیجان انگیزی می آید

دوشنبه ، 18 فروردين 1393 ، 13:27


شرکت نوکیا در نسل قبلی گوشی های هوشمند به دلیل استفاده از سیستم عامل شرکت مایکروسافت، یعنی ویندوز فون نتوانست همچون قبل به موفقیت دست پیدا کند. حال این شرکت سعی کرده با تولید گوشی های اندرویدی و افزایش امکانات گوشی های ویندوز فونی اش فروش گوشی هایش را افزایش دهد.

 


لومیا 930 نام جدیدترین گوشی این شرکت است که این روزها از آن زیاد می‌شنویم. این هوشمند که از شارژ بیسیم Qi پشتیبانی می‌کند، قرار است طبق گفته‌های سخن گوی نوکیا و بر طبق گزارشی که روز شنبه منتشر شده است با یک پد شارژ رایگان عرضه شود. پیش از این نوکیا لومیا 920 هم از این ویژگی پشتیبانی می‌کرد و این سازنده برای مدلهای دیگری چون لومیا 925، 1020 و 720 هم به صورت آپشنال این ویژگی را قرار داده بود. صاحبان این سه هوشمند بایستی با استفاده از یک کاور  ویژه که Qi در آن قرار گرفته بود، دستگاه خود را به صورت بیسیم شارژ می‌کردند.


به نظر می آید که تولید کنندگان شناخته شده سعی دارند Qi را به یک استاندارد جهانی شارژ بیسیم تبدیل کنند. البته این تکنولوژی هنوز هم رقبای خودش را دارد، آنهم درون خود نوکیا. فبلت لومیا 1520 و نسخه ویژه At&T آن در آمریکا، از رقیب Qi یعنی PMA  استفاده می‌کنند.


با این تفاصیل و چه اینکه این ویژگی در درون خود دستگاه تعبیه شود یا اینکه به کاور ویژه‌ای نیاز داشته باشد، نیاز به یک پد برای شارژ بیسیم است. حالا اگر نوکیا یک پد رایگان برای هر دستگاه خود در نظر بگیرد، می‌توان انتظار داشت که پذیرش شارژ بیسیم در دنیا با این حرکت بیشتر از گذشته خواهد شد.


تاریخ عرضه لومیا 930 هنوز مشخص نشده است ولی به نظر می آید که نوکیا قصد دارد این گوشی را تا آخر آوریل به بازار عرضه کند. هنوز مشخص نیست که Qi توانایی ذخیره شارژ در خود برای استفاده در حینی که برق در دسترس نیست را دارد یا خیر.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► نهایت قدرت یک گوشی هوشمند را با یک استارتاپ چینی تجربه کنید
گوشی میان رده ای دیگر از بلک بری ◄

مطالب مرتبط
بنر