دست اچ پی هم رو شد!

سه شنبه ، 26 فروردين 1393 ، 05:28


همان طور که می دانید در هر کشوری، قوانینی برای عرضه و پخش یک محصول وجود دارد که باید رعایت گردند. از طرفی وارد کردن یک برند خارجی خود مراحلی دارد که بر اساس قوانین کشوری که قرار است محصول در آنجا به فروش برسد باید پی گیری شود. شرکت اچ پی در دو کشور اروپایی و یک کشور در آمریکای جنوبی برای عرضه محصولات خود اقدام نموده است و در امر فروش موفق ظاهر شده است ولی نتوانسته‌ است این اقدام را در چهارچوب قوانین تجاری آن کشور به انجام برساند و همین امر نیز تبعاتی را برای این شرکت بزرگ دربر داشته است که برایش چندان جالب به نظر نمی آید.

 

 

 

جالب اینجاست که مقامات این سه کشور شامل روسیه و لهستان در اروپا و مکزیک در آمریکای جنوبی مقصر این جریان هستند ولی مجازات اصلی گریبان اچ پی را خواهد گرفت. اچ پی برای تقویت شرایط اقتصادی خود در این کشورها و ثبت قرارداد های دولتی اقدام به پرداخت رشوه نموده است که این موضوع از دید سیستم قضایی این کشورها به‌ دور نمانده است و در یک پرونده شرکت اچ پی به ‌صورت علنی به اتهام پرداخت رشوه برای اخذ قرارداد رد بخش دولتی متهم شده است.


گفته شده که بیشتر این داستان به روابط تجاری مرتبط می گردد و در این کشورها موضوع رشوه جای خود را دارد و چندان پیگیری نمی شود. در بیانیه  دادگاه درباره این موضوع این موارد و به‌ این ترتیب آمده است و گفته شده در این پرونده شواهدی وجود دارد که شرکت نام برده در اقدامی برای ایجاد شرایط برای پرداخت رشوه اقداماتی را انجام داده است که مهم‌ ترین آنها ایجاد تعداد بالایی از حساب‌های بانکی برای پول شویی و استفاده از خطوط موبایل شارژی برای جلوگیری از امکان شناسایی شدن و همچنین استفاده از امکانات اینترنتی مانند ایمیل‌های ناشناس برای ایجاد قرار ملاقات‌های مخفیانه بوده است تا بتواند به ‌صورت مخفیانه به دولت‌ ها پول نقد رشوه بدهد.


بیان شده که در لهستان، اچ پی برای عقد قرارداد با پلیس ملی این کشور حاضر به پرداخت رقم 600 هزار دلار رشوه بوده است که تمامی موارد به غرامت 108 میلیون دلاری برای این شرکت منتهی گشته‌ اند. در حالی که بازار کامپیوتر های شخصی در لب پرتگاه قرار دارد این اتفاق می تواند اچ پی را از لحاظ مالی حسابی درگیر کند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► گلکسی اس 5 از اس 4 پیشی خواهد گرفت
Carousel، سرویس موبایلی دراپ باکس ◄

مطالب مرتبط
بنر