اچ پی وارد دنیای متن باز ها می شود

شنبه ، 20 ارديبهشت 1393 ، 14:06


شرکت HP مدتی است که به کار روی نرم افزار های متن باز علاقمند شده و اخیرا از اجرای طرح جدیدی خبر داده که به موجب آن طی ۲ سال آینده بیش از یک میلیارد دلار در حوزه نرم افزارهای متن باز مخصوص فضای پردازش ابری سرمایه گذاری می کند.

 

 

 

این شرکت در گزارشی اعلام کرده که طی ۸ ماه آینده خدمات ابری عمومی خود مبتنی بر پلتفورم OpenStack را روی ۲۰ مرکز داده ارایه می کند. پلتفورم OpenStack یک سیستم پردازش ابری متن باز محسوب می‌شود که شرکت HP در ساخت آن دخیل بوده است. OpenStack در حقیقت رقیبی برای DropBox و Google Drive خواهد بود و رقابت سختی پیش رو خواهد داشت. البته اچ پی فکر این رقابت را هم کرده و قصد دارد امکاناتی به کاربرانش ارائه دهد که وارد فضایی تخصصی شوند.


مارتین فینک، مدیر مرکز فناوری‌های HP در این خصوص گفته که نگرانی کاربران امروزی توسعه خدمات ماورای فضای ابری است. آن‌ها به ابزارهای مدیریتی، کنترلی و مقیاس‌پذیری سازمانی در فضای چندگانه نیاز دارند که بتوانند طی آن فناوری‌های متعدد را مورد استفاده قرار دهند.


خبر افزایش سرمایه‌گذاری‌های HP روی خدمات ابری در حالی منتشر شده است که این مرکز هفته گذشته از انعقاد قراردادی با شرکت تایوانی Foxconn خبر داد تا به موجب آن ساخت سرورهای مورد نیاز خود با هدف ارایه خدمات مدیریتی را آغاز کند و از این طریق بتواند ضمن پاسخ به نیاز بازار در حوزه خدمات ابری، هزینه استفاده از این خدمات را هم کاهش دهد.


هنوز مشخص نشده که شرکت اچ پی قصد دارد وارد حوزه تولید نرم افزار های مدیریت روابط مشتری شود یا خیر. ولی گفته که این نرم افزار ها برای کار های مدیریتی تولید می شوند و کاملا تخصصی به حساب می آیند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► دو عکس لو رفته جدید از شکل و شمایل آی فون 6
آی‌فون 6 در تابستان عرضه خواهد شد ◄

مطالب مرتبط
بنر