هنوز از ویندوز XP استفاده میکنید؟

يكشنبه ، 4 خرداد 1393 ، 10:14


آیا هنوز از ویندوز XP روی کامپیوترهای خانگی استفاده میکنید؟ مدت زمان زیادی است که نسل جدیدی از ویندوزهای مختلف مثل ویندوز 7 و ویندوز 8 وارد بازار کامپیوتر شده است اما خوب است بدانید که پشتیبانی از ویندوز XP تا 8 آپریل به پایان رسیده است و حدوداً 60 درصد از مردم آمریکا هنوز موفق نشدند به طور کامل ارتقا سیستم داشته باشند. اما چرا ویندوز XP دیگر مورد استفاده نیست.

 

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر این ویندوز خطر امنیتی بالایی دارد به طوری که کارشناسان این ویندوز را به خانه ای که درب آن باز گذاشته شده تشبیه کردند. همانطور که برای امنیت خانه قفل و کلید قرار میدهیم باید برای این ویندوز نیز ایمن سازی صورت بگیرد که در حال حاضر برای این ویندوز ایمن سازی وجود ندارد.


در حال حاضر به دلیل عدم پشتیبانی از ویندوز XP حفاظت از این سیستم سخت تر و سخت تر خواهد شد. چون این ویندوز در معرض شکستن مقررات حفظ از اطلاعات قرار گرفته است مخصوصا شرکت ها و سازمان هایی که هنوز از ویندوز XP استفاده میکنند و محتوا و اطلاعات زیادی را در کامپیوترها ذخیره سازی میکنند هیچ پشتیبانی ندارند بنابراین یا باید ارتقا سیستم داشته باشید یا اینکه ذخیره سازی داده های حساس را روی فلش انجام دهید.


استفاده از این ویندوز برای کامپیوترهای خانگی چندان خطری ندارد اما برای شرکت هایی که محتوای زیادی از داده هایشان را ذخیره میکنند ممکن است مشکل ساز باشد. البته در حال حاضر تعداد اندکی از کامپیوترها به این ویندوز مجهز هستند چون سیستمها ی جدید به صورت خودکار دارای ویندوزهای 7 یا ویندوز 8 بوده و ارتقا یافته اند.


ویندوز XP حدوداً 10 سال است که مورد استفاده قرار گرفته و اکنون دیگر با ورود سیستم های جدید کنار گذاشته شده است بنابراین بهتر است شما هم سیستم خود را ارتقا دهید چون با وجود اینکه این سیستم 10 سال مورد استفاده بوده دیگر نمیخواهد به پشتیبانی بپردازد و این بدترین چیز برای دنیای فناوری است.


ویندوز XP جزء ویندوزهایی بود که سازگاری بالایی با پورت و USB داشت به طوری که کاملا رضایت کاربرانش را در این مورد جلب نموده بود. اما در کل همیشه به روز رسانی نرم افزارها و ویندوزها را جزء اولویت ها قرار دهید چون این بسیار مهم است که محتوای شخصی شما امنیت داشته باشد.


کارشناسان آی تی توصیه میکنند که به روز رسانی باید هر 6 ماه انجام بگیرد چون تغیییرات کوچک در نرم افزارها میتواند روی سرعت و کیفیت کار تاثیر گذار باشد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► 6 گام برای سرچ موفق در گوگل
آیفون 5 را بخریم یا منتظر آیفون 6 باشیم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر