تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۹ دی و پیش بینی بازار فردا

سه شنبه ، 30 دی 1393 ، 10:26

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق پیش بینی بازاری متعادل با گرایشی منفی را در اکثر گروه ها و نمادها مشاهده نمودیم که گروه ساختمانی نیز نوسانات مثبتی را تجربه نمودند اما با گذشت زمان معاملات و نبود خریداران قوی، افت و ریزش مجدد قیمت ها و بازاری منفی را مشاهده نمودیم.

اخباری همچون تعویق کیفی سازی پالایشگاهی ها تا 5 سال آینده، صدور مجوز برای خرید بانکها و موسسات اعتباری از صندوق های سرمایه گذاری مشترک و پوشش و گزارشات مثبت برخی شرکت ها همچون پوشش 71% پکرمان، 34% ثامان (سه ماه)، تعدیل مثبت حتوکا و پوشش 70%کطبس نیز از جو منفی بازار کم نکرد و همچنان ریزش قیمت ها در اکثر گروه‌ها ادامه دارد.

با نزدیک شدن به اواخر سال و انتهای سال مالی برخی شرکت ها و سرمایه گذاری ها و بانک ها احتمالا باید در ماه های آخر سال معاملات بلوکی و دوطرفه و فشار عرضه ها را مجددا نظاره گر باشیم امری که با شرایط سخت این روزهای بازار سرمایه از ادامه افت قیمت ها حکایت دارد و به غیر از شوک سیاسی و ورود جریان سنگین نقدینگی عملا پتانسیل دیگری برای برگشت بازار سرمایه به حالت عادی و رشد قیمت ها متصور نمی توان شد.

البته در اواخر بازار و با درج شایعات مبنی بر حصول توافق هسته ای، برخی سهام با جمع آوری مکرر صف فروش و رشد قیمتی مواجه گردیدند اما با توجه به قیمت پایانی منفی، اکثر آنها مجددا به لاک دفاعی فرو رفتند. فردا احتمالا بازاری متعادل با شروعی مثبت در گروه های ساختمانی و خودرویی و لیزینگی را نظاره گر باشیم که در صورت عقب نشینی فروشندگان (بخصوص حقوقی ها) انتظار پایانی مثبت برای کل بازار امری قابل قبول خواهد بود.

در گروه دارویی علی رغم پیش بینی های محافظه کارانه  و تعدیل های مثبت پیش رو شاهد رشد بالای هزینه های مالی اکثر شرکت های این گروه هستیم  که عمدتا به دلیل عدم وصول مناسب مطالبات به دلیل رکود سنگین فراگیر اقتصاد کل کشور می باشد و در این گروه همچنین  نیاز به نقدینگی برخی کارخانجات برای راه اندازی طرح های در دست احداث وداروهای جدید تولیدی وجود دارد که بخش مهمی از سودهای شرکت های مذکور را در خود هضم نموده است.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه۲۹دی ماه ۹۳
تحلیل تکنیکال نماد سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) ◄

مطالب مرتبط
بنر