اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۴ بهمن ماه ۹۳

چهارشنبه ، 15 بهمن 1393 ، 10:36

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

شرکت فولاد آلیاژی یزد
نماد شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد یکم بهمن ماه با توجه به تعدیل سود هر سهم متوقف شد تا طبق عملکرد نه ماهه سود سال 93 هر سهم با تعدیل مثبت 42 درصدی همراه شود. طبق این گزارش شرکت توانسته است سود هر سهم را از 387 ریال به 552 ریال افزایش دهد و در نه ماهه 73 درصد یعنی 405 ریال را محقق سازد.
دلیل اصلی تعدیل سود افزایش فروش و در نتیجه رشد سود عملیاتی بوده است و شرکت در گزارش نه ماهه 76 درصد مبلغ فروش و 72 درصد سود عملیاتی را پوشش داده است. شرکت فولاد آلیاژی یزد جزء شرکتهای پایین دستی صنعت فولاد است. ابتدا میلگرد را از شرکت فولاد آلیاژی ایران خریداری کرده و سپس با انجام یک سری خدمات از جمله تابگیری، کشیدن و پوسته گیری، محصولات را به شرکت های صنایع خودرو سازی می فروشد. فروش 9 ماهه شرکت تماما داخلی بوده است.
شرکت داروسازی لقمان
شرکت داروسازی لقمان بر اساس عملکرد نه ماهه سود سال 93 را برای هر سهم 456 ریال اعلام کرده است تا نسبت به پیش بینی شش ماهه شاهد افت 15 درصدی باشیم. شرکت در نه ماهه فقط 40 درصد آنرا پوشش داده است. گفتنی است شرکت در حالی برای نه ماهه 184 ریال سود شناسایی کرده که در گزارش شش ماهه برای هر سهم 188 ریال محاسبه شده بود یکی از دلایل کاهنده سود نه ماهه به رغم افزایش سود عملیاتی رشد هزینه مالی بوده است.
شرکت عنوان نموده که کاهش تقاضا از طرف شرکتهاي پخش و افزايش ميزان و مبلغ تخفيفات و جوائز مطالبه شده توسط آنها و همچنين محدوديت در تامين مواد اوليه مورد نياز دلايل عمده کاهش در مقدار و مبلغ فروش و توليد محصول مي باشد. مبلغ فروش از 87 به 76 میلیارد تومان کاهش یافته است. محصولات اصلی شرکت کپسول، شربت، قرص و ویال است.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد زامیاد
تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۴بهمن و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر