تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۴بهمن و پیش بینی بازار فردا

چهارشنبه ، 15 بهمن 1393 ، 10:32

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق انتظار بازار در اکثر گروه ها مثبت اما در ادامه دادوستدها متعادل گردید. اما در اواخر بازار مجددا با افزایش تقاضا در اکثرگروه ها بخصوص گروه ساختمانی، اکثر نمادها معاملات مثبت و پرحجمی را تجربه نمودند. با ادامه افزایش حجم دادوستدها و همچنین ادامه اخبار مثبت پرونده هسته ای، به نظر افزاد با ریسک متوسط نیز خریدهای مناسبی را شروع نموده اند.

با استمرار چنین رفتاری از سوی سهامداران، کم کم ورود نقدینگی و بازگشت اعتماد نسبی به بازار را باید نظاره گر باشیم. البته جهش مثبت قیمت های نفت جهانی طی روز های اخیر و احتمال استمرار آن نیز مزید برعلت گردید.

حضور وزیر اقتصاد و گرفتن دومین کارت زرد به دلیل قانع نشدن نمایندگان مجلس از عملکرد نه چندان مناسب تیم اقتصادی دولت اخیر از گره زدن تمام معادلات با پرونده هسته ای حکایت دارد و امیدواریم حداقل با حصول توافق هسته ای، استراتژی آنها به وقوع بپیوندد. خبرهای رفع ابهام گروه بزرگ و پرحاشیه پتروشیمی و پالایشگاهی و احتمال بازگشایی نمادهای آنها در روز های پیش رو از اخبار مهم این روز ها می باشد که بازهم امیدواریم گروه مذکور را بدون دامنه نوسان و براساس عرضه و تقاضای واقعی بازگشایی نمایند تا پول های بلوکه شده فعالین بازار سرمایه راحت تر به کارا شدن بازار کمک نمایند.

در گروه دارویی تعدیل منفی15% لقمان و تعدیل منفی سنگین قچار به دلیل هزینه های مالی کمر شکن و در انتها تعدیل مثبت43%فولای را شاهد بودیم. در بازار امروز تثبیت معاملات ایران خودرو در قیمت های 270 تومان، تقاضای بالای خبهمن و تشکیل مکرر صف های خرید در این گروه، در کنار گروه ساختمانی بازار را با اقبال مناسبی همراه ساخته است. نسبت p/e  پایین اکثرنمادهای گروه ساختمانی بخصوص نمادهایی همچون ثشرق، ثتران، ثرود، ثمسکن، ثغرب و حتی ثباغ یکی از دلایل رشد گروه ساختمانی بوده است.

در گروه لیزینگی هم بعد از رشد مناسب کوتاه مدت شاهد جابجایی سهامداران و حجم مناسب معاملات در این گروه بودیم و به نظر گروه مذکور نیز بعد از استراحتی بسیار کوتاه روندی صعودی بگیرند. در گروه بانکی در اواخر بازار با جهش قیمتی سمگا، رشد و صف خرید گردشگری را نظاره گر بودیم که در این بین پست بانک نیز با صف خرید بکار خود پایان داد. در گروه سرمایه گذاری وبیمه بعد از ریزش بالای قیمتی و البته دادوستدهای بسیار پرحجم و خروج برخی حقوقی ها از ترکیب سهامدارای شرکت در نهایت مجددا با صف خرید بکار خود پایان داد.

نماد واتی نیز بواسطه اینکه زیر ارزش ذاتی قرار دارد همچنان رشد قیمتی را تجربه نمود. گروه بیمه ای اکثرا مثبت و گروه سیمانی، تجهیزاتی و دارویی متعادل با گرایشی مثبت و گروه آی تی وپتروشیمی اکثرا متعادل با گرایشی منفی بکار خود پایان دادند. در انتها بازار فردا را متعادل با گرایشی مثبت بخصوص در گروه ساختمانی، خودرویی، لیزینگی و حتی بانکی پیش بینی میشود.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۴ بهمن ماه ۹۳
تحلیل تکنیکال نماد لیزینگ سایپا ◄

مطالب مرتبط
بنر