تحلیل اختصاصی از بازار بورس 13بهمن و پیش بینی بازار فردا

سه شنبه ، 14 بهمن 1393 ، 09:26

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق پیش بینی، شروع بازار در اکثر گروه ها متعادل با گرایشی منفی بود که با گذشت زمان دادوستدها و غلبه خریداران، بازار جو مثبت و در نهایت اکثر گروه ها متعادل با گرایشی مثبت بکار خود پایان دادند که گروه ساختمانی، لیزینگی وخودرویی از اقبال  و رشد قیمتی بیشتر برخوردار بودند.

گروه لیزینگی با داشتن حدود13% از کل ارزش دادوستدها، حجم مناسب و صف های خرید از نگاه ویژه فعالین بازار سرمایه و حقوقی ها حکایت دارد، امری که در گزارش پیشین بارها برآن تاکید شده بود.

گزارشات کمتر از انتظار گروه بنیادی محور آی تی و تعدیل منفی47% رکیش از رکود این صنعت بیشتر رونمایی نمود و معاملاتی متعادل با گرایشی منفی را در اغلب نمادهای گروه ایجاد نمود.

تعدیل منفی سنگین50% دارو و 82%منفی کچینی و21%منفی شاهرود نیز بر فشار عرضه ها در گروه های کاشی و سرامیک، دارو و سیمانی افزود که دلیل عمده تعدیل منفی در نمادهای مذکور عمدتاً در بخش فروش و کاهش چشمگیر حجم فروش ها بوده که خود مجددا از رکود سنگین اقتصاد کشور حکایت دارد. تعویق مجدد مجمع پترول و شایعات مختلف راجع به قیمت های خوراک مصرفی و افت مجدد قیمت های نفت جهانی و اکثر فلزات رنگین دادوستدهای اکثرا منفی را برای گروه های مذکور ایجادد نمود.

با ادامه توقف گروه پالایشگاهی همچنان بازار سرمایه علی رغم رشد حجم دادوستدها در هفته جاری، از کمبود نقدینگی و کم بودن حجم معاملات رنج میبرد. برای فردا نیز احتمالا بازاری متعادل را نظاره گر باشیم.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۳ بهمن ماه ۹۳
تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس ◄

مطالب مرتبط
بنر