اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه۳۱ خرداد ۹۴

دوشنبه ، 1 تیر 1394 ، 09:13

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

سرمایه گذاری صنعت نفت

براساس اطلاعات دوازده ماهه منتهی به 29/12/93 ؛ شرکت با سرمایه ای درحدود 1.224 میلیارد ریال مبلغ 127 ریال سود به ازای هر سهم ساخته است. این رقم بیانگر پوشش 92 درصدی مبلغ پیش بینی شده می باشد و نسبت به سال قبل از آن 77 درصد افت داشته است.سود سهام پیشنهادی هیئت مدیره نیز مبلغ 122 ریال به ازای هر سهم می باشد.
سود حاصل از سرمایه گذاری طی این دوره بالغ بر 246 میلیارد ریال بوده و 123 درصد مبلغ بودجه را پوشش داده است.هم چنین این رقم نسبت به سال قبل از آن 53 درصد رشد داشته است.82 درصد این رقم از محل سرمایه گذاری در شرکت فرعی سوخت رسانی و خدمات فرودگاهی اوج با 96 درصد مالکیت حاصل شده است.درمجموع 91 درصد سود شرکت مربوط به سرمایه گذاری در شرکت های فرعی و مابقی از سرمایه گذاری در شرکت های بورسی حاصل شده است.هم چنین سود حاصل از فروش سرمایه گذاری با پوشش 9 درصدی مبلغ بودجه ؛ بالغ بر 2 میلیارد ریال شناسایی شده که نسبت به سال 92 حدود 91 درصد کاهش را نشان می دهد.72 درصد این رقم مربوط به واگذاری 800 هزار سهم از شرکت ایران ترانسفو می باشد.بدین ترتیب مجموع درآمدهای شرکت طی این دوره بالغ بر 248 میلیارد ریال بوده و 111 درصد مبلغ بودجه را پوشش داده است.
هزینه های عمومی و اداری بالغ بر 66 میلیارد شناسایی شده درحالیکه در بودجه این رقم برابر 41 میلیارد ریال بوده است.قابل توجه است که 36 درصد این مبلغ مربوط به هزینه مطالبات مشکوک الوصول (هزینه استثنایی) بوده است.درنتیجه آن ؛ سود عملیاتی در پایان سال 93 به مبلغ 140 میلیارد ریال رسیده است و 98 درصد مبلغ بودجه را پوشش داده است.درآمدهای متفرقه نیز به مبلغ 18 میلیارد ریال برآورد شده درحالیکه در بودجه این مبلغ معادل 30 میلیارد ریال بوده است.55 درصد این رقم مربوط به سود سپرده های بانکی بوده است.
درنهایت می توان اشاره کرد که عدم تحقق سود پیش بینی شده در 12 ماهه واقعی به جهت شناسایی هزینه مطالبات مشکوک الوصول و هم چنین کاهش درآمدهای غیرعملیاتی شرکت می باشد.در پایان سال مالی 93 ؛ سود انباشته شرکت مبلغ 514 ریال به ازای هر سهم  بوده است.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول)
تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۳۱ خرداد ۹۴ و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر