تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۳۱ خرداد ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

دوشنبه ، 1 تیر 1394 ، 08:44

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

شروع بازار، برخلاف انتظار اکثرا مثبت و با رشد قیمت ها دنبال گردید اما با گذشت زمان، طبق پیش بینی شاهد افزایش عرضه ها، عقب نشینی خریداران و در نهایت نوسانات منفی اکثر گروه ها بودیم.

در این بین تک نمادها یی همچون پتروشیمی شیراز، خشرق، دی و خزامیاد و در گروه های کوچیک تر پسهند (در گروه لاستيك و پلاستيك) و کفپارس ( درگروه ساير محصولات كاني غيرفلزي) و غاذر و غمینو (در گروه محصولات غذايي و آشاميدني به جز قند و شكر) و دجابر و دامین (در گروه مواد و محصولات دارويي) کچاد(در گروه استخراج کانه هاي فلزي) و سخاش و سغرب (در گروه سيمان، آهك و گچ) از اقبال بیشتر و در نتیجه معاملات مثبت تری برخوردار بودند. بازگشایی موفق بیمه دی در سایه حمایت سهامدار عمده با رشد حدود6% مثبت و رشد قیمتی هم گروهی بیمه دی یعنی البرز را مشاهده نمودیم.

علی رغم ادامه جو انتظار و مبهم پیش رو با توجه به ادامه مذاکرات و نزدیک شدن به پایان ماراتن خسته کننده پرونده هسته ای، امروز همانند روز 4شنبه گذشته افزایش حجم دادو ستدها فارغ از جایجایی های بلوکی را مشاهده نمودیم که خود می تواند سیگنالی هر چند ضعیف از شروع صعود بازار سرمایه در سایه حصول توافق هسته ای و لغو تحریم ها باشد.

در گروه پالایشگاهی، نمادهای گروه همچنان با شایعات مختلف متوقف می باشند و احتمالا بدون اعلام نرخ ها از سوی شرکت پالایش و پخش و در نتیجه عدم شفاف سازی نمادهای گروه مذکور، توقف آنها ادامه داشته باشد، با این وجود امروز شایعاتی از بازگشایی آنها با دامنه محدود نیز ازسوی برخی مسئولین شنیده شد.

در گروه پتروشیمی نرخ خوراک و سوخت13سنتی از زبان معاون وزریر نفت در روزنامه تعادل، معاملاتی اکثرا متعادل اما با گرایشی مثبت بخصوص در اوره سازان را ایجاد نمود. خبر افزایش سرمایه100%شپدیس و افتتاح طرح فاز19 پارس جنوبی با روشن شدن مشعل پالایشگاه آن نیز مزید بر علت شد.

و نمادهای شیراز و شپدیس مثبت به کار خود پایان دادند. آگهی فروش سهم مخابرات از سوی سهامدار عمده (شرکت توسعه مبین )، ادامه مذاکرات هسته ای با طرفین اروپایی بخصوص فرانسوی ها، پافشاری شرکت های سیمانی، لبنیاتی و خودرویی بر افزایش نرخ محصولات از رخدادهای مهم و تاثیر گذار امروز بود. در کل برای فردا بازاری متعادل و احتمالا با نوسانات منفی در نمادهای به اصطلاح بزرگ و معاملات مثبت در نمادهای کوچکتر پیش بینی می شود.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه۳۱ خرداد ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد سرمایه گذاری مسکن تهران ◄

مطالب مرتبط
بنر