تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۰ تیر ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

يكشنبه ، 21 تیر 1394 ، 09:31

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

بازار سرمایه همچنان در سایه پرونده مذاکرات هسته ای قرار دارد و با تمدید چند روزه اخیر با شروعی منفی و پر عرضه دنبال گشت. اما با گذشت زمان معاملات و کاهش قدرت فروشندگان، نوسانات مثبتی در اکثر گروه ها بخصوص گروه های پیش رویی همچون حمل و نقل و خودرویی پدیدار گردید تا جایی که در اواخر بازار اکثر گروه ها متعادل با گرایشی مثبت به کار خود پایان دادند.
نماد فارس در گروه پتروشیمی با معاملات حدود1% مثبت تاثیر مثبت 56 واحدی بر شاخص کل گذاشته است و بقیه هم گروهی ها نیز اکثرا متعادل با گرایشی مثبت پی گیری شدند. در این بین، نماد پترول با گذراندن معاملاتی منفی تاثیر منفی محسوسی بر شاخص فرا بورس گذاشت. نماد شیراز با حفظ صف خرید سنگین بکار خود پایان داده است این در حالی است که روند نزولی قیمت های جهانی بخصوص نفت همچنان ادامه دارد. البته با خبر تمدید چند روزه مذاکرات، قیمت جهانی نفت نیز تحت تأثیر آن نوسانات مثبتی را تجربه نمود.
گروه خودرویی بعد از شروعی اکثرا منفی، در ادامه ساعات معاملاتی متعادل شدند که در این بین نماد خپارس و همچنین اکثر قطعه سازان از تقاضای بالاتر نسبت به مابقی نمادهای گروه برخوردار بودند و در نتیجه رشد قیمتی بیشتری را تجربه نمودند. در گروه لیزینگی نیز در غیاب نماد ولساپا، اکثرا معاملاتی متعادل را گذراندند که البته شاهد نوسانات مثبت در نماد وایران بودیم.
گروه بانکی نسبت به بقیه گروه ها از فشار فروش بالاتری برخوردار بود اما این گروه نیز با فروکش کردن هیجانات فروشندگان، معاملاتی منطقی تر و حتی همراه با نوسانات مثبت را در پیش گرفتند. در این بین، بانک دی با توجه به خبر پیوستن به بزرگترین شبکه پیام رسانی بین المللی سوئیفت (SWIFT)، اکثرا دادوستدهای مثبت تری نسبت به مابقی نمادهای گروه را تجربه نمود. نمادهای وگردش، ونوین و وپاسار نیز پر تقاضا ظاهر شدند. برخلاف گروه بانکی، گروه بیمه ای با لیدری نماد آسیا روز خوبی با معاملاتی مثبت را پشت سر گذاشتند. بیمه میهن نیز با بازگشایی موفق و رشد حدود12% به گردونه معاملات باز گشت.
در گروه های برقی، دارویی، حمل و نقلی، آی تی، فلزی و سیمانی اکثرا معاملاتی مثبت اما کم حجم را شاهد بودیم. نماد بترانس در این گروه همچنان در سایه درگیری های مدیریتی ما بین حقوقی ها مثبت بکار خود ادامه می دهد. در این گروه نماد بکام نیز همچنان با توجه به شایعه فروش املاک خود، با رشد قیمتی و صف خرید مواجه گردید. نماد بکامی که با رشد سریع اخیر به سطوح مقاومتی محکم(180تومان) نزدیک می شود و فارغ از خبر احتمال فروش املاک مازاد، در قیمت های فوق به دید کوتاه مدت پرریسک تلقی می گردد. در گروه حمل و نقل ادامه صف خرید و عرضه های قطره چکانی نماد حفارس و رشد قیمتی حداکثری نماد حپترو و همچنین معاملات مثبت بقیه هم گروهی ها را شاهد بودیم. درگروه فلزی علی رغم افت مجدد قیمت های جهانی بواسطه انتشار اخبار منفی در خصوص بازار کار آمریکا، اکثرا معاملاتی مثبت را شاهد بودیم. در این بین ذوب آهن با توجه به خبر آتش سوزی در کنورتور شماره2 و کشته شدن متاسفانه چند تن از هم وطنان، در اکثر ساعات معاملاتی منفی پی گیری شد.
گروه های قندی، کاشی سرامیک، ساختمانی و کانی های غیر فلزی و حتی پالایشگاهی اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند. در این بین، گروه قندی و کاشی سرامیک منفی تر اما همچنان کم حجم پی گیری شدند.در گروه پالایشگاهی نماد شاوان همچنان با صف خرید و رشد قیمتی، کام سهامداران خود را شیرین نمود و نمادهای شسپا و شنفت نیز صف خرید شدند.
در انتها ادامه فروش های پر حجم در مقابل خریدهای کم حجم حقوقی در این بازار شکننده و همچنین کمبود منابع، از نکات قابل تامل و منفی تلقی می گردد. تمدید چند روزه مذاکرات بر شکننده بودن بازار تاثیر گذاشته اما در نهایت به نظر فردا بازاری به مراتب بهتر و مثبت تر از امروز  و البته در سایه احتیاط را نظاره گر خواهیم بود. از فروش های پر حجم سه شنبه گذشته می توان به: حقوقی همیار کوثر در بانک پاسارگاد، حقوقی نیوان ابتکار و  حقوقی بیمه ملت در پارس خودرو، حقوقی توسعه توکا و توکا فولاد در نماد حتوکا، سرمایه گذاری سمند در نماد ولغدر، حقوقی توکا فولاد و حمل و نقل توکا در نماد توریل، سرمایه گذاری آینده پویا در نماد بترانس، حقوقی بنیاد مستعضعفان در نماد وسینا، سرمایه گذاری کشتیرانی و سرمایه گذاری مدبران و مالی مهر آیندگان در بانک دی اشاره نمود.



تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه۲۰ تیر ۹۴
تحلیل تکنیکال شاخص کل ◄

مطالب مرتبط
بنر