تحلیل اختصاصی از بازار بورس۳۰ خرداد ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

يكشنبه ، 31 خرداد 1394 ، 09:29

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق پیش بینی، بازار در اکثر گروه ها بعد از شروعی مثبت با عرضه های فروشندگان اکثراً متعادل و حتی برخی نوسانات منفی را نیز تجربه نمودند. انتظار داریم فردا رروند معاملات با عرضه های بیشتر گرایشی منفی پیدا نماید، امری که با توجه به عدم افزایش مناسب حجم دادوستدها و با نزدیک شدن به ضرب الاجل پرونده هسته ای و در نتیجه حاکم شدن بیشتر جو احتیاط  دور ذهن نمی باشد.

درگروه خودرویی با توجه به اعلام تعدیل مثبت 33% سایپا در کنار گروه بانکی و در غیاب گروه پالایشگاهی اکثرا بعد از شروعی مثبت متعادل با نوسانات منفی بکار خود پایان دادند. در این بین برخی نمادها همچون خزامیاد با توجه به شایعه تعدیل مثبت و افزایش سرمایه ۲۶۸ درصدی از محل تجدید ارزیابی ها، خمحرکه، وایران و بانک دی از اقبال بیشتری برخوردار بودند.

گروه پالایشگاهی نیز احتمالا تا زمانی که شفاف سازی نکنند و حداقل بخشی از ابهامات صورت های مالی آنها برطرف نگردد، بازگشایی نشوند.

در این بین به نقل از رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس، احتمال برگزاری جلسه ای پیرامون شفاف سازی پالایشگاهی ها با حضور شرکت پالایش و پخش طی چند روز آینده وجود دارد. در گروه پتروشیمی، دادوستدهای مناسب تر و بدون هیجانات خاص با گرایش اکثرا مثبت تر را نظاره گر بودیم که در این بین برخی شرکت های کوچکتر همچون وپترو، شکربن و حتی پترول پر اقبال تر و در نتیجه مثبت تر بکار خود پایان دادند.

در این گروه همچنان با ابهامت نرخ گذاری انواع خوراک گاز، مایع و نحوه قیمت گذاری محصولات برخی از واحدهای تولیدی مواجه می باشیم. پتروشیمی مبین بعد از جلسه تقسیم سود با حدود2% مثبت به گردونه دادوستدها باز گشت. در بازارهای جهانی افزایش اندک قیمت نفت، مجدداً کاهش اندک قیمت فلزات رنگین با توجه به بحران کشور یونان وعدم افزایش نرخ بهره بانک مرکزی امریکا به دلیل شکننده بودن اقتصاد بین المللی را نظاره گر بودیم.

در کل با توجه به مفروضات گفته شده به نظر فردا، بازار متعادل با گرایشی منفی در اکثر گروه ها را شاهد باشیم و کاهش مجدد حجم دادوستدها به جو انتظار و منفی احتمالی دامن خواهد زد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۳۰ خرداد ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد بانک انصار ◄

مطالب مرتبط
بنر