تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۹ تیر ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

سه شنبه ، 30 تیر 1394 ، 09:33

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

سومین روز از دادو ستدهای بازار سرمایه بعد از اعلام رسمی توافق نیز همچنان منفی دنبال شد. شاخص کل نیز از ریزش اخیر بی نصیب نبود و با ریزش حدود700 واحدی عمدتا تحت تاثیر نمادهایی همچون حکشتی و تاپیکو و شپنا و شبندر قرار داشت و همچنین فعالین بازار را با اما اگرهای فراوان در خصوص دلایل این ریزش ها و منفی شدن بازار مواجه گردانید. در خبرها ورود هیات ٦٠ نفره آلمانی به ریاست زیگمار گابریل(قائم مقام صدراعظم آلمان که همزمان وزیر اقتصاد و انرژی این کشور نیز هست) برای گسترش روابط سیاسی، تجاری و اقتصادی نیز قابل تامل و حائز اهمیت می باشد و می تواند صنایع پتروشیمی و خودرویی کشور را با تحولی چشمگیر مواجه گرداند.
گروه خودرویی، لیزینگی، بانکی و کشتیرانی به عنوان گروه های پیش رو پس از حصول توافق هسته ای، همچنان با معاملاتی منفی همراه با افت قیمتی مواجه بودند. در این بین نماد حتاید با بازگشایی موفق و رشد حدود 8 درصدی، معاملات مثبت حق تقدم خریخت،  فشار فروش کمتر و حتی نوسانات مثبت نماد وانصار) به دلیل شایعه افزایش سرمایه ۱۸۰%)، وبملت، ولبهمن و خبهمن(شایعه  برنامه تولید ۲ خودروی جدید ژاپنی)نسبت به مابقی شرکتهای گروه قابل تامل بود. نماد خزامیاد بعد مجمع عادی سالیانه با افت حدود 8.5% به گردونه معاملات بازگشت. از دید تکنیکالی قرار داشتن شاخص کل خودرو و بانکی در سطوح مقاومتی و مناطق اشباع خرید، یکی از دلایل منفی این روزها می باشد که می تواند آنها را با عرضه های پر حجم و فشار فروش مجدد مواجه گرداند.
در گروه پالایشگاهی نماد شبریز برای  اعلام احتمالی تعدیل مثبت سود سال 93 متوقف شد. بقیه هم گروهی ها اکثرا منفی دنبال شدند. در این بین نماد شسپا به دلیل حمایت سهامدار عمده و شایعه احتمال آزادسازی یکی از ذخایر مالی، از نوسانات مثبتی  برخوردار بود. در گروه پتروشیمی علی رغم افت مجدد قیمت های جهانی نفت و به تبع آن منفی بودن اکثرا نمادها، اما پتروشیمی کرمانشاه و شیراز همچنان پر اقبال و مثبت پی گیری شدند.
کاهش زیان شرکت انرژی آذرآب که یکی از زیر مجموعه های شرکت آذرآب می باشد می تواند یکی از دلایل توقف نماد فاذر باشد. شرکت آذرآب در بازار منفی چند روز اخیر، با حجم بالای تقاضا چشم نوازی می نمود. در گروه تجهیزاتی نماد بمپنا نیز در سایه حمایت سهامدار عمده متعادل بود، و نمادهای بنیرو و پسویچ نیز مثبت پی گیری شدند. مابقی شرکتهای گروه اکثرا منفی به کار خود پایان دادند.
از معدود گروه های مثبت امروز به گروه آی تی و برخی نمادهای گروه دارویی می توان اشاره نمود. هر دو گروه در ادامه جو منفی کلی بازار، متعادل با گرایشی مثبت پی گیری شدند که در این بین نمادهای مرقام، سیستم، وپخش، پخش و دشیمی از فشار فروش بالاتر و در نتیجه نوسانات منفی تری برخوردار بودند.
از نکات قابل توجه این روزها افزایش شیب خریدهای حقوقی ها می باشد که می تواند از فشار فروش ها کاسته و در نهایت به تعادل بازار کمک نماید. از خریدهای مذکور به خرید حقوقی مدبران اقتصاد در نماد پترول، حقوقی نواوران مدیریت در نماد وصندوق، سرمایه گذاری غدیر در نماد پارسان و ثاخت، حقوق بانک انصار در نما پاکشو، حقوقی سامان و تدبیر فرهنگیان در نماد فاراک، زرین پرشیا در نماد غدیر و ثاخت، سرمایه گذاری ملی در نماد وتجارت، صندوق بازنشستگی بیمه مرکزی در نماد وبیمه، حقوقی ایران اکسیگو در نماد واتی، حقوقی بانک قوامین در نماد وانصار و لپارس، صندوق بازنشستگی کشوری در نماد شپنا و صندوق آتیه مسکن در نماد وخارزم می توان اشاره نمود.
با توجه به خبر رای گیری قطعنامه ای شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز در ساعت 17:30 به وقت تهران، افت سه روزه اخیر و خریدهای چند روزه حقوقی ها، به نظر فردا بازار متعادل با گرایشی مثبت را نظاره گر باشیم.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه۲۹ تیر ۹۴
تحلیل تکنیکال شاخص کل ◄

مطالب مرتبط
بنر