تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۵ مرداد ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

دوشنبه ، 26 مرداد 1394 ، 09:02

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

گروه های خودرویی، قطعه ساز و لیزینگی، طبق پیش بینی دیروز با شروع معاملاتی پر تقاضا و مثبت، کل بازار را با افزایش تقاضا مواجه ساختند. گروه حمل و نقلی همسو با گروه خودرویی، نقش لیدری بازار را ایفا نمودند و بر شروع مثبت بازار موثر واقع شدند.

در این بین نمادهای خپارس، خکاوه و خزامیاد معاملاتی مثبت تر، نمادهای خاذین و خفنر صف خرید و نمادهای خعتبار، خكمك، خمحور، ختوقا و خكار معاملاتی منفی تر را تجربه نمودند. شایعه درخواست غرامت مدیران ایران خودرو از شركت پژو فرانسه و اعلام پرداخت 42 میلیون یورو غرامت شرکت مرسدس بنز آلمان به ایران خودرو، بحث داغ این روزهای گروه خودرویی می باشد و افزایش نوسانات آنها را در پی داشته است. اما به نظر با فروکش کردن هیجانات مذکور و نحوه دادوستدهای امروز همچنان معاملاتی فرسایشی با گرایشی منفی را تجربه نمایند.

گروه های بانکی و بیمه ای، اکثرا شروعی متعادل با گرایشی مثبت داشتند اما با گذشت زمان و افزایش عرضه ها، اکثرا با نوسانات منفی به کار خود پایان دادند. در این بین نمادهای وگردش، وانصار و ما مثبت پی گیری شدند. شایعه اعمال فشار فروش تیم هئیت مدیره قبلی بانک ملت علیرغم حمایت های سهامدار عمده، دادوستدهای متعادل با گرایشی منفی را برای آن در پی داشت اما با توجه به قرار داشتن در سطوح حمایتی و شرایط مناسب بنیادی نماد وبملت، افت معنا داری برای آن متصور نیستیم و به نظر تا خروج سهامداران خسته و قدیمی و ورود سهامداران جدید و تازه نفس، معاملاتی کم نوسان و فرسایشی را در آن مشاهده نماییم.

درگروه حمل و نقل، قرعه نوسان گیرها به نام نماد حپترو افتاد و با اقبال بیشتر، معاملاتی مثبت تر و همراه با صف خرید را تجربه کرد. نماد حفارس بعد از رشد شارپ حدود80 درصدی، منفی و با صف فروش همراه شد و نماد حسینا بدون شفاف سازی جدیدی، در کنار نمادهای حتاید و حکشتی مثبت به کار خود پایان دادند.

گروه های شیمیایی، پتروشیمی و پالایشگاهی، اکثرا شروعی کم حجم و متعادل داشتند که با نوسانات مثبت نمادهای کم شناور و کوچک و معاملات منفی نمادهای بزرگتر پی گیری شدند. در این بین برخی نمادها همچون شپاس، شرانل، شمواد و پترول(تحت حمایت سهامدار عمده) از اقبال بیشتری برخوردار بودند. همچنین دادوستدهای مثبت نماد تاپیکو با تاثیر مثبت حدود30 واحدی و معاملات منفی نماد شپنا و تاثیر منفی حدود 48 واحدی بر شاخص کل در این گروه ها نمایان تر بودند. پالایشگاه تهران با ارائه گزارش و پوشش 19 درصدی بودجه به زمان بازگشایی نزدیک تر شد. بخش بالایی از پوشش مذکور مربوط به شناسایی سود سرمایه گذاری ها بوده و به دلیل غیر عملیاتی بودن آن، از عملکرد ضعیف شرکت در سه ماه اول سال حکایت دارد که با توجه به ریزش شدید قیمت های نفت توجیه پذیر می باشد.

درگروه های فلزی و معدنی، نمادهای ذوب، زنگان، فزرين و کبافق مثبت و بقیه معاملاتی منفی را تجربه نمودند. در این بین نمادهای فولاژ، فلوله، فمراد، ارفع، فایرا و فملی از فشار فروش به مراتب بالاتری برخوردار بودند.

درگروه های برقی، ماشین آلات، تجهیزاتی و پیمانکاری، اکثرا متعادل با گرایشی منفی پی گیری شدند که در این بین نمادهای فاذر، تپمپي و لخزر معاملاتی مثبت تر، و نمادهای بسويچ، بموتو و بشهاب معاملات منفی تری را تجربه نمودند. قوت گرفتن خبر فروش زمین شرکت بکام، سبب صف خرید بدون عرضه آن شد اما همچنان مقاومت 205 تومانی سد محکم پیش روی آن محسوب می شود.
گروه ساختمانی اکثرا بعد از شروعی کم حجم و مثبت، متعادل و منفی به کار خود پایان دادند و صنعت خاکستری همچنان با معاملاتی منفی مواجه گردید. بازگشایی حق تقدم نماد ثفارس و دادوستدهای پر حجم آن احتمالا از شروع حرکت و بازی پر ریسک حق تقدم ها حکایت دارد و بواسطه همین امر، خود نماد نیز با رنج های مثبتی مواجه گردید.

گروه های دارویی، آی تی و مخابراتی، اکثرا کم حجم و متعادل شروع شدند. برخی نمادها همچون پخش، شتهران، دتولید و رانفور از اقبال بیشتر و معاملات مثبت تری برخوردار بودند و بقیه نمادها اکثرا منفی به کار خود پایان دادند. نماد اخابر با خریدهای پر حجم حقوقی و معاملاتی مثبت در اواخر بازار، رشد شاخص کل را ایجاد نمود.

درگروه های غذایی، قندی، کانی های غیر فلزی، کاشی سرامیک و محصولات لاستیکی، نمادهای کاذر، پاسا، کفپارس، غمهرا، غسالم،  قچار، قشرین و قصفها همچنان پر تقاضا و همراه با صف خرید دنبال شدند و بقیه شرکت های گروه اکثرا منفی پی گیری شدند.
طبق پیش بینی روز گذشته، بازار بعد از شروعی مثبت، با عرضه های فروشندگان و عقب نشینی خریداران مواجه گردید و شکننده بودن مثبت ها را بیش از پیش نمایان ساخت. خریدهای کم حجم حقوقی هایی همانند صندوق بازارگردانی سپهر صادرات در نماد وبصادر، صندوق آتیه کارکنان و گروه مالی ملت در نماد وبملت، مدبران اقتصاد در نماد پترول و سامان و تدبیر فرهنگیان در نماد فاراک از ناکافی بودن و کمبود نقدینگی بازار حکایت دارد. امری که می تواند حداقل تا اواخر سال و زمان اجرایی شدن لغو تحریم ها و انعکاس اثرات مثبت آن بر کیفیت سود سازی و عایدی شرکت ها به طول بیانجامد. برای فردا بازاری متعادل با گرایشی منفی در اکثر گروه هایی با شناوری بالا و بزرگ پیش بینی می شود و بازگشایی احتمالا منفی بازارهای جهانی و افت مجدد قیمت های جهانی نفت و فلزات پایه، این معاملات متعادل و منفی را با شتاب بیشتری مواجه خواهد ساخت.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲۵ مرداد ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد بانک ملت ◄

مطالب مرتبط
بنر