کاری کنید حسرت این "ای کاش" ها را نخورید

دوشنبه ، 23 مرداد 1391 ، 10:21

اگر بعد از ظهر اهل پارک رفتن باشید، حتما با سالمندان و بازنشستگانی برخورد می کنید که دور هم جمع شده اند و از گذشته ها و خاطراتشان وشاید حتی حسرت هایشان برای هم می گویند.

به گزارش بانکی دات آی آر، حسرت ها یکی از مهمترین موضوعاتی هستند که اگر گوشتان را کمی تیزتر کنید، براحتی می توانید از زبان بازنشستگان و سالخوردگان بشنوید.

اگر می خواهید زمانی که به سن آنها رسیدید، کسی چنین حرف هایی از شما نشنود، آگاه باشید که از همین حالا باید دست به کار شوید. کار سختی هم نیست البته! تنها کافیست به این 5 نکته توجه کنید تا روزی برایتان تبدیل به "ای کاش" نشوند:

1. ای کاش آنطور که خودم دوست داشتم و می دانستم درست است زندگی می کردم، نه آنطور که دیگران از من انتظار داشتند

این بزرگترین حسرتی است که درد دل خیلی هاست. تحقق بخشیدن به تمام آرزوها امری محال و اصلا غیر منطقی است، اما می شود به خیلی از آنها جامه عمل پوشاند، اگر نگران حرف مردم نباشید، خود را اسیر قید و بندهای محدودیت زا نکنید و به فکر خودتان باشید.

 

2. ای کاش خیلی سخت کار نمی کردم

کار و زحمت تا نباشد، رفاه بدست نمی آید. از طرفی هم کار کردن و داشتن درآمد به آدم ها هویت و شخصیت می دهد، اما همه اینها دلیل بر این نیست که آنقدر غرق در کار شویم که زندگی را فراموش کنیم.

خیلی از سالمندان یکی از بزرگترین حسرت هایشان این است که چرا زمان کافی را برای سایر فعالیت ها غیر از کار صرف نکردند. اینان کسانی هستند که زندگی کردند تا کار کنند، نه اینکه کار کنند تا زندگی کنند.


3. ای کاش شجاعت بیان احساساتم را داشتم

شجاعت بیان احساسات را هر کسی ندارد و در این دوره و زمانه که سرکوب احساسات به یک عادت تبدیل شده، کسی قهرمان است که بی پروا و شجاعانه بتواند احساسات و عواطف خود را بروز دهد.

افرادی که امروز با ترس از ابراز احساسات خداحافظی می کنند، فردا حسرتش را نمی خورند.


4. ای کاش ارتباطم با دوستانم را حفظ می کردم

آنقدر سرمان شلوغ هست که دوستانمان را از دست بدهیم! از دست دادن دوستان شاید چندان در همان ابتدا به چشم نیاید و چندان اهمیتی برای ما نداشته باشد، اما روزی متوجه اهمیتش می شویم که دیگر دیر است.

دوستانتان را دست کم به راحتی از دست ندهیم تا بعدها تنها حسرت نداشتنشان برایمان بماند.


5. ای کاش به خودم این حق را می دادم که شادتر زندگی کنم

شاید خیلی ها نداند یا نمی خواهند بدانند که شاد بودن و شادی کردن در واقع یکی از انتخاب هایی است که می توان با اراده شخصی بدان دست یافت. کمبود شادی و خنده در زندگی اصولا محدودیتی است که بخش عمده ای از حصارهایش را خودمان دور خودمان می کشیم.

در واقع از بین حصارهای محدودیت و شاد بودن به راحتی اولی را انتخاب می کنیم.

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► کاریکاتور/ وقتی اقتصاد کوپنی زنده می شود
درقاب تصویر/دیدن این تصاویر توی تابستان حسابی می چسبه ◄

مطالب مرتبط
بنر