چرا فروتنی برای هر کارمند تازه کار واجب است؟!

يكشنبه ، 29 بهمن 1391 ، 08:01

کارمندان تازه کار معمولا یک ویژگی مشخص دارند و آن هم فروتنی و تواضعی است که نسبت به سایر همکاران و به ویژه مقامات بالادستی خود دارند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، حتی در شرکت های بزرگ نیز متواضع بودن به طو کلی و بخصوص در ابتدای ورود به محیط جدید مسئله ای بسیار با اهمیت است، بطوریکه در جایی مثل گوگل یکی از پارامترها، میزان انطباق شخصیت فرد با آرمان های این شرکت است.

مصاحبه کننده های گوگل، متقاضیان کار در این شرکت بزرگ و معظم فناوری را با چهار پارامتر اساسی می سنجند: توانایی های فنی، مهارت های ارتباطی، هوش و صلاحیت گوگلی شدن!

 

 

صلاحیت گوگلی شدن از نظر مقامات گوگل به معنای داشتن ویژگی هایی چون اراده کمک به دیگران، نگرش خوش بینانه و شاد، حس عشق و علاقه به محیط کار و از همه مهمتر "فروتن" بودن است.

در شرکت های بزرگ اصل بر این است که کارمند تازه وارد باید از قدیمی ها بیاموزد و ابا و عاری نداشته باشد از اینکه چیزهای تازه از همکاران قدیمی بیاموزد.

در واقع اهمیت فروتنی و تواضع برای کارمند تازه کار آنجا پیدا می شود که کارمند تازه کار، حتی اگر تجربه کاری هم داشته باشد، بپذیرد که خیلی چیزهای مربتط با محل کار جدید را هنوز بلد نیست و نیازمند آموختن است.

به هرحال نخستین گام آموختن پذیرفتن این واقعیت است که ما همه چیز را نمی دانیم و این همان چیزی است که به آن فورتنی می گویند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► مشاغل پردرآمد در ایران
سامسونگ چگونه سامسونگ شد ◄

مطالب مرتبط
بنر