موفق ها/ آشنایی با یوسف جوادی

شنبه ، 8 تیر 1392 ، 04:17

یوسف جوادی یک کارآفرین موفق است که نوآوریهای زیادی در صنعت مخابرات و تکنولوژی IP انجام داده است. او در تهران به دنیا آمد و دوران دبیرستان خود را در دبیرستان البرز به پایان رساند. وی پس از اخذ دیپلم راهی امریکا شد و لیسانس و فوق لیسانس خود را در زمینه مهندسی از انستیتو تکنولوژی ماساچوست (MIT) و فوق لیسانس مدیریت بازرگانی اش را از دانشگاه هاروارد کسب نمود.

 

یوسف جوادی در اولین گامهای ترقی، مسئولیت بازاریابی جهانی برای MCI، دومین شرکت بزرگ خدمات مخابراتی راه دور در آمریکا، را بر عهده داشت. او سپس برای مدتی در GE-Capital مشغول به کار بود و بعد از آن به شرکت مخابرات پریموس (Primus) پیوست. یوسف جزو اعضای اولیه آن شرکت بود و در نقش مدیر اجرایی، تا زمانیکه پریموس به یک شرکت جهانی با ارزشی بیش از یک میلیارد دلار تبدیل شد، آن را همراهی نمود. پس از آن، یوسف کار خود را در شرکت اسپرینت (Sprint) آغاز نمود. وی در آنجا رئیس بخش بین الملل شرکت بود که وظیفه اش عمدتا" تنظیم روابط شرکت با طرفهای خارجی بود. او در آنجا استراتژی و طرح تجاری نوینی برای گسترش نفوذ اسپرینت در سایر کشورها ارائه داد و و موفق شد یک شبکه ارتباطی اختصاصی برای اسپرینت در سطح جهانی فراهم نماید.

فعالیت بعدی یوسف جوادی، تأسیس و مدیریت مجموعه پوتوماک (Potomac Venture Partners) می باشد که کار آن سرمایه گذاری در طرحهای شرکتهای تازه تأسیس در زمینه مخابرات، تعیین استراتژی، فراهم آوردن منابع مالی برای شرکتهای خصوصی و کمک به کارآفرینان برای راه اندازی کسب و کار جدید بود.

در حال حاضر، یوسف جوادی مدیر عامل و همچنین از بنیانگذاران شرکت لایوتایمنت (LiveTimeNet) است که فعالیت اصلی آن ارائه خدمات ویدیوئی می باشد. او در این راه گروهی از متخصصین نخبه را گرد هم آورده و نسل جدیدی از سیستم عامل های توزیع ویدئو را ابداع نموده است. از زمانیکه سیستم جدید راه اندازی شده است، تبلیغات فراوانی روی آن صورت گرفته و اکنون در امریکا، اروپا و آسیا بکار گرفته شده است. خدمات آنها توسط برخی از بزرگترین رسانه ها برای پخش زنده اخبار، مسابقات ورزشی و رویدادهای خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

یوسف جوادی در مورد عوامل موفقیت خود می گوید: "در طی سالها فعالیتم همواره شاهد دو چالش اساسی بوده ام. مورد اول، تکنولوژی پیشرفته و چگونگی تعامل با روند سریع تغییر تکنولوژی و نوآوریهای مداوم در محصولات است.

درس اصلی این روند برای من این بوده است که همواره نگاه دقیق و موشکافانه ای به این تغییرات داشته و سعی کنم همیشه پیشرو باقی بمانم و درجا نزنم.

چالش دوم نیز در زمینه رشد سریع بازارهای بزرگی نظیر بازار تلفن است که روز به روز محصولاتی بهتر با قیمت هایی کمتر به مشتریان عرضه می کنند. سعی من نیز همواره بر این بوده که با یکپارچه نمودن زنجیره فعالیتها، به مقیاس بهینه و کارآیی بالاتر برسم. در نتیجه داشتن تجربه کاری و تخصص، که ناشی از فعالیت در شرکت های در حال رشد و نیز توسعه کسب و کار از طریق خرید و سرمایه گذاری در سایر شرکتها می باشد، بینش خوبی برای تشخیص روند آینده بازار و نیازهای آن به من داده است."

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

===================

► فناوری/ نازکترین تلفن همراه جهان ساخته شد
حالا دیگر خودروها هم با هم حرف می زنند! ◄

مطالب مرتبط
بنر