موفق ها/ دکتر شیرین نوروی

شنبه ، 5 مرداد 1392 ، 03:15

.شیرین نوروی ، دکترا درروانشناسی بالینی ، کار خود را با آموزش زبان فارسی به صدها فرزند ایرانی آغاز کرد

گروه آموزگاران 10 نفری او در 5 منطقه لس آنجلس آموزش زبان فارسی را به دانش آموزان ایرانی – آمریکایی برعهده داشتند و این در حالی بود که همزمان او سمت معاونت و مدیریت دو مدرسه خصوصی را نیز عهده دار بود .

بعد از بیست سال کار با کودکان و خانواده های آنها ، رؤیای کمک به جامعه ایرانی در جهت حل مشکلات خانوادگی ، در ذهن او شکل گرفت .

” تصمیم بزرگ بازگشت به دانشگاه “گذراندن واحدهای سنگین و امتحانات یکی پس از دیگری ، هیچ کدام مانعی بر سر راه عزم و اراده راسخ او برای ساعتها مطالعه نبود .

شوروعشق کار با بچه ها دکتر شیرین نوروی را به تهیه برنامه رادیویی بچه ها در رادیو kirn 670am و برنامه تلویزیونی دریچه ایمان و امید در تلویزیون امید ایران واداشت که در طی آن مهارتهای اجتماعی به فرزندان جامعه ایرانی آموزش داده می شود و همچنین زخمها و دردهای روانی موجود در خانواده ها گشوده شده و از نزدیک به عوامل و مداوای آن پرداخته می شود .

در حال حاضر او به عنوان روانشناس و با داشتن فوق دکترا از مرکز مطالعه کودکان رایس دیویس در تستهای Educational و Psychological در مرکز مشاوره تارزانا مشغول به کار است وبه رؤیای خود که همان کمک به خانواده ها درجهت رشد روحی و روانی است ، جامه عمل می پوشاند . همچنین با برگزاری سمینارهای متعدد درآمریکا، اروپا و ایران از نزدیک تجربیات و دانش خود را به شرکت کنندگان انتقال میدهد .

دکتر نوروی اعتقاد دارد که در یک خانواده ، کل اعضای آن باید در بهبود حال روانی شخص بیمار مشارکت داشته باشند .

او معتقد است که هر شخص دارای توانائیهای عظیم و شگفت آوری برای رشد و تغییر است . او همچنین معتقد است که والدین در صورتی میتوانند فرزندانی سالم و شاداب پرورش دهند که روش گفتگوی مؤثر با یکدیگر را فرا گیرند.

دکنتر شیرین نو روی معتقد به تکنیک روانکاوی سیستم خانواده است، به این معنا که تمام خانواده باید تحت نظارت چنین برنامه ای باشند، نه تنها فرد مشکل دار. تکنیکهای “تمرکزدر راه حل” او نتیجه بخش هستند و فلسفه او برای افراد این است که ” انسانها از ظرفیت بالائی برای تغییر و رشد برخوردار هستند “.

فلسفه او درارتباط با خانواده این است که، خانواده ها به محض یادگیری روابط موثرمیتوانند فرزندان شاد و سالمی پرورش دهند

چنانچه شما در هر کجای گیتی زندگی میکنید، اگر برنامه امید ایران را مشاهده کردید، در هر یک از همایش های او شرکت کردید و یا صدای او را از رادیو شنیدید، خواهید فهمید که شیرین نوروی دارای ویژگی خاصی است. اشتیاق و علاقه وافر او برای کمک به دیگران، کاملا مشهود میباشد .

تقاضاهای فراوان از سوی مراجعین و دیگر خانواده های جامعه ایرانی در آمریکا و دیگر نقاط دنیا ، دکتر شیرین نوروی را برآن داشت که مجموعه سی دی و کتاب “چگونه مادر و پدر موثری باشیم “را برای آموزش والدین در جهت تربیت فرزندان وهمچنین بررسی مسائل و ارائه راه حل ها ، ارائه دهد که امید است راه گشای خانواده ها باشد .

دکتر شیرین نوروی سی و سه سال قبل دل در گروهمسری مهربان به نام فرهاد نهاد که ثمره این عشق ، سه فرزند می باشد .

 

منبع: www.nooravi.com/

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► شکایت مادر از پسر 15ساله‌اش برای برداشت غیرمجاز!
راه های پولدار شدن زنان تنها ◄

مطالب مرتبط
بنر