دريافت چندين تقاضا براي تاسيس بانك خارجي در ايران پس از بحران مالي جهاني

يكشنبه ، 19 آبان 1387 ، 12:42

بانکی: معاون بانك و بيمه وزير امور اقتصادي و دارايي بحران مالي غرب را زمينه‌ساز ورود بانكهاي خارجي به ايران توصيف كرد و گفت: بر اين اساس در ماههاي گذشته تقاضاهاي متعددي از سوي كشورهاي خارجي براي تاسيس بانك به بانك مركزي ارائه شده است.
حميدرضا پورمحمدي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس با اشاره به بروز بحران مالي در اقتصاد كشورهاي اروپايي و آمريكايي، اظهار داشت: در حال حاضر فضاي بسيار مناسبي براي جذب سرمايه‌هاي خارجي در كشور ما ايجاد شده است.
وي تصريح كرد: يكي از فرصتهايي كه هم‌اكنون بشدت مورد استقبال قرار گرفته، ايجاد شعبه توسط بانكهاي خارجي و يا تاسيس بانك توسط ديگر كشورها است.
پورمحمدي خاطرنشان كرد: بر همين اساس در ماههاي گذشته تقاضاهاي متعددي مبني بر افتتاح شعب بانكهاي خارجي و يا تاسيس بانك خارجي در ايران، به بانك مركزي ارائه شده است.
وي به آغاز به كار رسمي بانك ايران و اروپا در ايران اشاره كرد و گفت: اين مورد تنها يكي از موارد متعددي بود كه وارد مرحله اجرايي شد و بعد از آن نيز تقاضاهاي بسياري براي انجام امور بانكي در كشور وجود داشته است.
به گفته معاون بانك و بيمه وزير امور اقتصادي و دارايي تا پيش از ابلاغ قانون اصل 44 چنين فرصتي در اقتصاد ايران وجود نداشت ولي با ابلاغ قانون مذكور اين مانع قانوني رفع شده و بانكهاي خارجي مي‌توانند در ايران حضور پيدا كنند.
پورمحمدي بروز بحران مالي در غرب را يك فرصت مناسب براي اقتصاد ايران دانست و فضاي ايجاد شده را بسيار مطمئن و با ريسك بسيار پايين توصيف كرد و گفت: بانكداران دنيا به خصوص بانكهايي كه تمايل به انجام عمليات بانكداري اسلامي دارند مي‌توانند با ورود به ايران از اين فرصت مطلوب استفاده كنند.
معاون وزير امور اقتصادي و دارايي تاكيد كرد: علاوه بر اين شرايط ايجاد شده در مجموعه بانكي ايران بستر بسيار مناسبي براي سپرده‌گذاراني كه مي‌خواهند سپرده‌هاي خود را در بانكهاي اسلامي قرار دهند، ايجاد كرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

► دبير کل بانک مرکزي معرفي شد
اضافه برداشت‌‌هاى بانک کشاورزى متاثر از تغييرات آب و هوا ◄

مطالب مرتبط
بنر