تعیین نرخ کارمزد ارزیابی اموال منقول وغیر منقول

چهارشنبه ، 22 آبان 1387 ، 10:06

بانک مرکزي نه تنها کارمزد خدمات بانکداري الکترونيک را افزايش داد بلکه کارمزد بررسي و ارزيابي اموال منقول و غير منقول نيز با افزايش محسوسي تغيير کرد.
بر اساس اعلام کارمزدهاي جديد سيستم بانکي، ارزيابي ماشين‌‏آلات منصوبه و کالا تا 30 ميليون تومان، 25 هزار تومان کارمزد دارد که اين رقم مقطوع و غير قابل بازگشت است.
کارمزد ارزيابي ماشين‌‏آلات و کالا از 30 تا 150 ميليون ريال نسبت به مازاد ارزش 4 در هزار است. همچنين براي ماشين‌‏آلات و کالا از 150 تا 500 ميليون ريال کارمزد ارزيابي نسبت به مازاد ارزش 2.5 در هزار محاسبه مي‌‏شود و در خصوص ارزيابي ماشين‌‏آلات منصوبه و کالا از 500 ميليون ريال به بالا کارمزد نسبت به مازاد يک در هزار است.
اين گزارش حاکي است، در خصوص ارزيابي املاک و ساختمان کارمزد براي املاک تا 50 ميليون ريال 25 هزار تومان مقطوع و غير قابل بازگشت است.
کارمزد ارزيابي املاک و ساختمان از 50 تا 500 ميليون ريال نسبت به مازاد ارزش 1.5 در هزار تعيين شده است. در خصوص املاک و ساختمان از 500 ميليون ريال به بالا هم کارمزد ارزيابي نسبت به مازاد يک در هزار است.
بنا بر اين گزارش، کارمزد هزينه نوبت‌‏هاي اضافي براي هر نوبت 25 هزار تومان است.
نکته جالب توجه تعيين کارمزد 10 هزار توماني مقطوع براي ارزيابي و بازديد تسهيلات جعاله مسکن است.
بر پايه گزارش ايلنا، املاک مزروعي و باغات نيز در سرفصلي جداگانه براي اخذ کارمزد جهت ارزيابي قرار گرفته‌‏اند.
ارزيابي املاک مزروعي و باغات تا 20 ميليون ريال، 20 هزار تومان و غير قابل بازگشت است. همچنين کارمزد براي ارزيابي املاک مزروعي و باغات از 20 تا 500 ميليون ريال نسبت به مازاد ارزش 1.5 در هزار است. کارمزد براي ارزيابي املاک مزروعي و باغات از 500 تا يک ميليارد ريال نسبت به مازاد ارزش يک در هزار است و براي يک ميليارد ريال به بالا نسبت به مازاد 0.5 در هزار است.

منبع:خبرگزاری ایلنا

► شبكه عابربانك سپه به 1246 دستگاه رسيد
اطلاع رسانى به متقاضيان عمره از طريق شعب بانك ملت ◄

مطالب مرتبط
بنر