فیسبوک زندگی تان را خراب می کند

دوشنبه ، 28 مرداد 1392 ، 11:44

آنهایی که تا به حال عضو فیسبوک نشده اند و در برابر اصرارها برای پیوستن به این شبکه بزرگ اجتماعی مقاومت از خود نشان می دهند، قطعا از شنیدن نتایج پژوهش های جدید ابراز خرسندی می کنند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، تازه ترین پژوهش ها نشان می دهد هر چه فرد از فیسبوک بیشتر استفاده کند، رضایت و خرسندی اش از زندگی کمتر می شود.

پژوهش های پیشین نیز جکایت از این داشت که استفاده از فیسبوک منجر به ایجاد حسادت، تنش های اجتماعی، انزوا و افسردگی می شود. البته همه این پژوهش ها گزارش همان زمان است و به عبارتی مقطعی کار شده است.

اولین نتیجه ای که این پژوهش های مقطعی دارند این است که استفاده از شبکه های اجتماعی باعث بروز و نشان دادن بیشتر احساسات منفی می شود.

پژوهش حاضر به وسیله دو پژوهشگر به نام های دکتر کراس و دکتر ورداین انجام گرفته، به مدت طولانی کاربران را زیر نظر گرفته است. آنها 82 کاربر فیسبوک را در سنین پایانی نوجوانی و آغازین دهه بیست مورد مطالعه قرار دادند.

پژوهشگران پس از تحلیل یافته ها به این نتیجه رسیدند که هر بار گزارش پژوهش شوندگان از دفعه قبل بدتر است. آنها همچنین از کاربران خواستند میزان رضایت شان از زندگی را پیش از آغاز تحقیقات و پس از آن اعلام کنند. کسانی که بیشتر از فیسبوک استفاده کرده بودند میزان رضایتشان کمتر از سایرین بود.

همه این پژوهش ها و تحقیقات هدفشان این است که به شما بگویند: اندازه نگه دار که اندازه نکوست!

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

================

سود ۶۰۰۰ تومانی دلالان از فروش هرکیلو برنج ایرانی در تهران

► دعا کنید سوسک حمام منقرض نشود
استیو جابز روی پرده نقره‌ای ◄

مطالب مرتبط
بنر