استیو جابز روی پرده نقره‌ای

دوشنبه ، 28 مرداد 1392 ، 11:43

سرانجام فیلم "جابز" به صورت عمومی در سه کشور ترکیه، هند و آمریکا اکران شد. این فیلم به صورت مستقل توسط کاگردان تازه کاری به نام جاشوآ مایکل استرن ساخته شده و بودجه‌اش حدود دوازده میلیون دلار اعلام شده‌است. البته این فیلم در سه روز اول اکران خود، حدود 6/7 میلیون دلار فروش کرده و توانسته در رده هفتم جدول پرفروش‌ترین‌ها بایستد.

این فیلم، نقد های گوناگونی دریافت کرده و به گفته ایندیانا وست، جابز برای طرفداران اپل و کسانی که به استیو جابز علاقه دارند ساخته شده‌است و نمی‌توان این فیلم را در دسته فیلم‌های مردمی قرار داد. در این فیلم زندگی جابز، از اوایل دهه هفتاد تا ابتدای دهه نود میلادی به پرده نقره‌ای کشیده شده و طراحی صحنه فیلم بسیار خوب صورت گرفته است. یکی از مواردی که مورد انتقاد قرار گرفته، بازی اشتون کوچر است که همه اعتقاد دارند نتوانسته آن گونه که باید و شاید، نقش استیو جابز را بازی کند.

 

یکی دیگر از فیلم‌هایی که سوژه آن از دنیای تکنولوژی به دست آمده بود، فیلم شبکه اجتماعی است که توانست جوایز گوناگونی را از جشنواره‌های معتبر دریافت کرده و فروش خوبی را از آن خود کند. حال جالب اینجا است که همه منتقدان به مقایسه اهمیت موضوع این دو فیلم پرداخته‌اند و برایشان جالب بوده که داستان زندگی جابز از چگونگی ساخت شبکه اجتماعی فیس‌بوک توسط مارک زاکربرگ برای مردم از اهمیت کمتری برخوردار بوده در صورتی که به نظر می‌آید نام جابز بسیار جنجالی باشد.


منتقدان گفته‌اند که زندگی پر فراز و نشیب جابز اهمیت بالایی دارد، چون او نمونه یک انسان موفق است. او از ساخت بردهای الکترونیکی یکی از بازی‌های آتاری شروع به کار کرد و سپس توانست در کنار استیو وزنیاک به کار روی پروژه های اپل بپردازد. او از موسسان شرکت پیکسار هم بوده که هم اکنون به یکی از غول‌های انیمیشن دنیا تبدیل شده‌است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► فیسبوک زندگی تان را خراب می کند
انواع راه های دریافت موجودی حساب ◄

مطالب مرتبط
بنر