بعد سال ها هنوز هم کمبود داریم!

چهارشنبه ، 30 مرداد 1392 ، 12:00

بانکداری الکترونیک در ایران بسیار دیرتر از بسیاری از کشورهای پیشرفته آغاز شد با این وجود مدت ها از شروع عزم ملی برای گسترش آن می گذرد اما بازهم کمبود های موجود برسر راهمان زیاد است.

به گزارش بانکی دات آی آر، در شرایطی که باید در هر مغازه و مکان عمومی دستگاه کارت خوان وجود داشته باشد آن هم وقتی بسیاری از مردم به آن عادت کرده اند، اما هنوز هم خیلی مغازه دار ها ، مکان های عمومی و حتی مراکز درمانی و مطب های پزشکان وقتی کارت بانک را می بینند شبیه علامت تعجب می شوند!

متاسفانه هنوز خیلی از صاحبان مشاغل که لزوما کم سواد هم نیستند اهمیت استفاده از کارت خوان و لزوم وجودش در مراکز کسبشان را درک نکرده اند ونیازی به وجود آن احساس نمی کنند.

مدتی قبل به یکی از میادین میوه و تره بار مستقر در غرب تهران مراجعه کردم که از کل مغازه های موجود در آن تنها یک مغازه مجهز به کارت خوان بود.

وقتی از کسبه دلیلش را جویا می شدم می گفتند که تنبلی می کنند!

جالب اینجاست که خیلی از مغازه دارها کارت کشیدن برای مبالغ اندک را هضم نمی کنند و بعضا اعتراض می کنند که این پول های اندک را باید نقدی بدهید.

انگار افزایش تراکنش های بانکی ایشان را خسته می کند!

عدم اطلاع رسانی درست ، عدم مدیریت و فرهنگ سازی بانک ها و در راس آن بانک مرکزی سبب شده بسیاری دلایل ترویج بانکداری الکترونیک و استفاده از دستگاه هایی کارت خوان را ندانند و به تصورات خودشان پناه ببرند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

 

► سه نسخه فوری برای خانه دار کردن تهرانی ها
دیشب فیس‌بوک هم تنها ماند! ◄

مطالب مرتبط
بنر