نه لپ تاپ، نه تبلت

شنبه ، 2 شهریور 1392 ، 13:31

هر روزه ما شاهد نوآوری هایی از سوی شرکت های مطرح عرصه تکنولوژی هستیم. در این حین یک شاخه جدید در میان کامپیوتر های شخصی به میان آمده است که تیبلتاپ نام دارد و این سیستم ها مخلوطی از تبلت ها و لپ‌تاپ ها هستند و به تازگی شرکت های معروف، اولین نمونه آنها را به بازار تکنولوژی عرضه کرده‌اند. البته بزرگترین مشکل تیبلتاپس ها وزن آنها محسوب می‌گردد. اکثر تیبلتاپس ها، دارای پایه هایی برای روی میز هستند که آنها را به کامپیوترهای All in One شبیه کرده است. شما می‌توانید در ادامه مطلب، اولین تیبلتاپ های تولیدی توسط شرکت های مشهور را مشاهده کنید.


*همه این تیبلتاپ ها به سیستم عامل ویندوز 8 مجهز هستند.


1.HP Envy Rove 20: شرکت اچ پی، یکی از تولید کنندگان کامپیوتر های شخصی است که در راه تولید تیبلتاپ ها قدم نهاده و با طراحی زیبای اولین تیبلتاپش،  توانسته دل طرفدارانش را ببرد. این تیبل تاپ که از سیستم صدای Beats Audio پشتیبانی می‌کند از کیفیت ساخت بالایی برخورداربوده و دارای یک صفحه نمایش 20 اینچی است.

 


2. Lenovo IdeaCentre Horizon 27: شرکت لنووو هم که جدیدا فعالیت های بسیاری در زمینه ساخت لپ تاپ ها انجام داده، دست به تولید تیبلتاپ ها زده و با به کارگیری یک سخت افزار قدرتمند، صفحه نمایش 27 اینچی و طراحی درخشان و زیبا، یکی از بهترین تیبلتاپ ها را به بازار عرضه کند.

 


3. Sony Vaio Tap 20: شرکت سونی هم از بقیه شرکت ها عقب نمانده و دوباره برند وایو را برنام تیبلتاپ ها نهاده است. سخت افزار این سیستم به نسبت صفحه نمایش 20 اینچی آن خوب به نظر می‌آید و عملکردش قابل قبول است.

 


4. Asus Transformer AIO: شرکت ایسوس، یک تیبلتاپ 18 اینچی تولید کرده که از سخت افزار بسیار خوبی بهره می برد. اکثر تیبلتاپ های تولیدی از پردازنده های گرافیکی بهره نمی برند و اکثرشان GPU و CPU متصل به هم دارند. ولی ایسوس با شرکت انویدیا همکاری کرده و توانسته پردازنده گرافیکی را به صورت جدا در تیبلتاپش قرار دهد.

 

5. Dell XPS 18: همه ما می دانیم که شرکت دل هیچ وقت دوست ندارد از بقیه رقیبانش عقب بیافتد و این شرکت هم به تولید کنندگان تیبلتاپ ها افزوده شده است. پایه تیبلتاپ شرکت دل به صورت جداگانه عرضه شده و روی خود تیبلتاپ نیست. این تیبلتاپ دارای یک صفحه نمایش 18 اینچی است و از  سخت افزاری معمولی ساخته شده است.


اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► پربارترین شهرهای کشور از نظر علمی
ایران درمقابله با تحریم ماهر است ◄

مطالب مرتبط
بنر