واکنش تند مایکروسافت به ادعای ناامن بودن ویندوز ۸

يكشنبه ، 3 شهریور 1392 ، 10:30

مایکروسافت واکنش تندی به ادعاهای مقامات آلمانی در مورد ناامنی سیستم عامل ویندوز ۸ نشان داده و خطرناک بودن استفاده از سیستم عامل یاد شده در نهادهای دولتی را رد کرده است.

به گزارش فارس به نقل از تک ویک یوروپ، یکی از نهادهای دولتی در آلمان موسوم به BSI پس از بررسی مشخصات و امکانات ویندوز 8 اعلام کرده بود که نباید از سیستم عامل ویندوز 8 در نهادهایی که دارای زیرساخت‌های حساس و حیاتی هستند استفاده شود زیرا سیستم عامل یاد شده آسیب‌پذیری‌های امنیتی فراوان و جدی دارد.

یکی از سخنگویان مایکروسافت با رد ادعاهای مقامات آلمانی وجود قابلیتی موسوم به TPM 2.0 را مولفه‌ای کلیدی در این سیستم عامل دانسته که باعث می‌شود نفوذ به آن و تلاش برای کنترل ویندوز 8 از سوی هکرها تا حد زیادی غیرممکن شود. ارتقای سازگاری این سیستم عامل با سخت افزارهای رایانه ای نکته دیگری است که در جوابیه مایکروسافت به آن اشاره شده است.

مایکروسافت تصریح کرده که TPM 2.0 به صورت پیش فرض بر روی رایانه‌ها فعال می‌شود و از حریم شخصی کاربران در مقابل  حملات هکری دفاع می کند. بنابراین توصیه‌های دولت آلمان  در مورد ویندوز 8 غرض ورزانه توصیف شده است.

در ادامه همچنین به قابلیت کنترل و اعمال تنظیمات اضافی بر روی TPM 2.0 اشاره شده  که موجب می شود شرکت ها آن را به راحتی با سیستم های جدید یا قدیمی رایانه ای با هر نوع سخت افزاری سازگار نمایند. این شرکت همچنین این ادعا که ویندوز 8 به گونه‌ای طراحی شده که به جاسوسان آژانس امنیت ملی آمریکا امکان می‌دهد تا به آسانی کنترل رایانه‌های کاربران را در دست بگیرند رد کرده است.

 

فارس

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► یاهو از گوگل پیش افتاد
موتورسواری بدون گواهینامه خانم رئیس‌جمهور! ◄

مطالب مرتبط
بنر