با نفت 5 دلاري هم مي‌توانيم كشورمان را اداره كنيم

يكشنبه ، 3 آذر 1387 ، 12:08

رئيس جمهور تاثير نواسانات قيمت نفت بر ايران را در سطح پائيني دانست و گفت: با نفت 8 و 5 دلاري هم مي‌توانيم كشورمان را اداره كنيم.

محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور امروز در حاشيه بازديد از نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالي درخصوص نوسانات قيمت نفت و تاثير آن بر اقتصاد ايران گفت: كاهش قيمت نفت بيشتر بر اقتصاد جهاني اثر مي‌گذارد؛ چرا كه اقتصاد سرمايه‌داري به پايان راه خود رسيده و اين هم يكي از نشانه‌هاي آن است.


وي افزود: برخلاف برخي‌ها كه تصور مي‌كنند ايران هم مثل غرب از نوسانات قيمت نفت آسيب خواهد ديد، نوسانات قيمت نفت در ايران تاثيري ندارد، بخصوص با اجراي طرح تحول اقتصادي بخش اصلي ارتباط ما با نوسانات قيمت نفت قطع مي‌شود.

رئیس جمهور درباره تاثير كاهش قيمت نفت بر اقتصاد ايران خاطرنشان كرد: برخلاف اظهارنظر برخي از افراد كه مي‌گويند اگر در دنياي غرب كسي سرما مي‌خورد ملت ما بايد به خاطر آن تب كند، من عرض مي‌كنم با طراحي‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته اين موضوع تقريبا تاثيري بر اقتصاد ما نخواهد داشت. به خصوص با برنامه تحول اقتصادي كه دولت در نظر دارد اجرا كند، ان‌شاءالله بخش اساسي ارتباط ما با نوسانات قيمت نفت قطع خواهد شد و از بين خواهد رفت و مشكلي پيش نمي‌آيد.

وی افزود: در دوره‌اي اين كشور با نفت هشت دلار و 10 دلار اداره شد و من از همين جا به آن‌هايي كه در كاخ‌هاي استكباري نشسته‌اند و فكر مي‌كنند كاهش قيمت نفت به ما آسيب مي‌زند و برخي از آن‌ها گفته‌اند كه كاهش قيمت نفت بحران سنگين در اقتصاد ايران به وجود مي‌آورد، مي‌گويم كه نه خير! همين‌طور كه سقوط بانك‌ها و نظام مالي شما تاثيري بر اقتصاد ما نداشت كاهش قيمت نفت نيز تاثير نخواهد داشت.

 احمدي‌نژاد تصريح كرد: در برخي كشورهاي استكباري تصور مي‌كنند كه كاهش قيمت نفت به ايران ضربه مي‌زند، اما بايد بدانند همانطور كه بحران مالي غرب در ايران تاثير نداشت نوسانات قيمت نفت نيز تاثير نخواهد داشت؛ ما كشورمان را با نفت 8 و 5 دلاري هم مي‌توانيم اداره كنيم و اتفاق مهمي نخواهد افتاد، ضمن اين كه ذخيره ارزي كافي هم داريم.

احمدی نژاد درباره طرح تحول اقتصادي و تاثير آن بر تورم گفت: ميزان تاثير نقدينگي بر قيمت‌ها بستگي به نحوه بهره‌برداري و توزيع نقدينگي دارد.
وي افزود: وقتي ما نقدينگي را تغيير نمي‌دهيم بلكه آن را كاهش مي‌دهيم و اثر تورمي زيادي نخواهد داشت.

احمدي نژاد خاطرنشان كرد: برنامه ما هدفمند كردن يارانه‌ها است و اين با حذف يارانه‌ها تفاوت دارد؛ ما نمي‌خواهيم يارانه‌ها را برداريم، بلكه مي‌خواهيم در جاي خود و در بين اقشار و بخش‌هايي كه نيازمند حمايت هستند، استفاده شود. 

منبع: خبرگزاری فارس وایسنا

► بانک‌‏ها از دستور دولت سرپيچی می‌‏کنند
اجرای طرح تحول قبل از اِذن مجلس؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر