دلایل افت بورس تهران

دوشنبه ، 6 آبان 1392 ، 13:57

یک کارگزار بورس تهران عوامل افت بورس را تشریح کرد و گفت: مشکل خاصی در بورس وجود نداشته و بورس چند روزی به فاز استراحت رفته است.

اسماعیل فرقی، رئیس هیات مدیره کارگزاری بانک دی در گفت و گو با ایسنا در خصوص عوامل افت بورس در روزهای اخیر گفت: تصویب اخذ مالیات یک درصدی شرکتهای پالایشگاهی و پتروشیمی به دلیل آلایندگی در مجلس از عوامل اصلی افت شرکتهای پالایشگاهی و پتروشیمی در روزهای اخیر است.

وی با بیان اینکه مالیات یک درصدی تاثیر چندانی در شرکتهای پالایشگاهی و پتروشیمی ندارد،عنوان کرد: موضوع افزایش نرخ خوراک مهم تر از اخد مالیات یک درصدی است که هنوز نهایی نشده است و سهامداران بر این اساس در خریداری سهام این شرکتها محتاطانه عمل می کنند.

فرقی افزود:علاوه بر این قیمت سهام شرکتها به حدی رسیده است که عده ای با شناسایی سود و کسب بازدهی مورد نظر خود ، تصمیم به خروج از بازار گرفته اند که این عوامل بازار را به فاز استراحت فرو برده است.

این کارگزار بورس ادامه داد: بنابراین مشکل خاصی در بازار وجود نداشته و بازار به فاز استراحت رفته که ممکن است استراحت بازار تا زمان برگزاری مذاکرات ۱+۵ طول بکشد زیرا سهامداران این موضوع را مدنظر داشته و در خریدهای خود با احتیاط عمل می کنند.

رئیس هیات مدیره کارگزاری بانک دی از دیگر عوامل تاثیر گذار در افت بورس را راه اندازی سیستم جدید"نامک" دانست و عنوان کرد: از سوی دیگر تغییر سیستم کارگزاران و راه‌اندازی نرم افزار جدید ایستگاه معاملاتی کارگزاران به نام "نامک" موجب شده است که اندکی در روند معاملات تاثیر گذار باشد زیرا کارکردن با نرم افزار جدید پیچیدگی های خاص خود را داشته و زمان بر است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► حکایت چوب و پیاز بانک‌های ایران
هشدارسیف درباره یک تجربه تلخ به دولت ◄

مطالب مرتبط
بنر