چرا علی رغم تلاش ها دنیا به رویمان نمی خندد

يكشنبه ، 12 آبان 1392 ، 07:53

برخی ها در زندگی به زعم خودشان تلاش زیادی می کنند، از صبح تا شب کار می کنند ،تلاش می کنند ولی به آنچه می خواهند نمی رسند یا دست کم به اندازه تلاشی که می کنند نتیجه نمی گیرند.

به گزارش بانکی دات آی آر ، این حالت بسیار درد آور است و شخص را به ورطه نا امیدی می کشاند و حتی ممکن است دست از تلاش بردارد اما به راستی به نظر شما چنین وضعی چه زمانی رخ می دهد؟

برخی از دلایلی که ممکن است ما علیرغم تلاش به نتیجه نرسیم عبارت اند از:

1.هدف گذاری اشتباه

گاهی ما چیزهای محال و غیر ممکن را طلب می کنیم و در راه دستیابی به غیر ممکن تلاش می کنیم . به این ترتیب با انتخاب یک هدف محال فقط وقت و انرژی مان را هدر خواهیم داد

2. تلاش در عرصه غیر لزوم

گاهی ما خیلی زحمت می کشیم اما راه و مسیر برای دست یابی به هدفی که صحیح و قابل دسترسی است را اشتباه طی می کنیم. به این ترتیب هرچه بیشتر تلاش کنیم از هدف دورتر خواهیم شد. قبل از هراقدامی با کسانی که در عرصه مورد نظر شما کارشناس هستند مشورت کنید تا در مسیر درست گام بردارید.

3. زمان بندی نادرست

گاهی مسیر درست است اما زمانبندی ما برای انجام امور اشتباه است به این ترتیب تلاش ها کمتر به ثمر خواهند نشست. برخی کارها در فصل، ماه، روز و یا بازه زمانی مشخصی انجام شود.

4. تلاش غیر واقعی

گاهی ما برای راحت کردن وجدانمان کارهایی می کنیم اما حقیقتا نهایت تلاشمان را به کار نمی بریم به این ترتیب دستیابی به اهداف و خواسته هایمان کند پیش خواند رفت

5. انگیزه غلط

گاهی ما همه موارد بالا را به درستی رعایت می کنیم اما باز هم به نظر می رسد هدف دست نیافتنی است. شاید انگیزه ای که برای هدفتان انتخاب کرده اید غلط است. چشم و هم چشمی ،لجبازی، غرور و موارد اینچنینی انگیزه مناسبی برای انتخاب مسیر نیست.

شهرزاد کیافر- کارشناس ارشد ارتباطات

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► چرا قیمت طلا بالا نمی رود؟
پولدارها پراید سوار می‌شوند ◄

مطالب مرتبط
بنر