بانک‌ها کلیددار مشکلات بخش صنعت

شنبه ، 7 دی 1392 ، 16:16

خانه ملت- عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه کلید حل مشکلات صنعت در دست بانک‌ها قرار دارد، گفت: انتشار اوراق مشارکت می‌تواند سهم قابل توجهی در تامین مالی پروژه‌ها در سال آینده داشته باشد، اما باید اصلاحاتی در عرضه این اوراق صورت گیردتا مورد استقبال مردم قرارگیرد.

محمد قسیم عثمانی با اشاره به اینکه برای رونق بخش تولید،بانک‌ها باید بخشی از منابع خود را به سمت تولید و صنعت هدایت کنند، افزود: با توجه به اینکه در چند سال اخیر تولید و صنعت کشور در شرایط سخت و تنگناهای مالی قرار گرفته است باید راهکارهایی در پیش گرفت تا بانک‌ها را ملزم به ارایه تسهیلات به این بخش کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کلید حل مشکلات صنعت در دست بانک‌ها قرار دارد،ادامه داد: در حال حاضر به‌دلیل اینکه نرخ سود واحدهای تولیدی از سود وام‌هایی مانند مضاربه کمتر است و از طرفی زمان بازپرداخت این‌گونه تسهیلات کمتر از یکسال است؛ بنابراین بانک‌ها به خاطر کسب منافع بیشتر به ارایه این تسهیلات تمایل پیدا کرده‌اند. وی افزود: در هر صورت باید بانک‌ها را ملزم کرد تا علاوه‌بر ارایه خدمات به بخش‌ها تجاری، مشکل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را نیز حل کنند.

عثمانی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه علت عدم استقبال مردم از اوراق مشارکت را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: در سال‌های گذشته به‌دلیل اینکه سود اوراق مشارکت با تورم تناسبی نداشت و از طرفی این اوراق در محتوا نیز نتوانست شکل اسلامی به خود بگیرد؛ لذا از سوی مردم با استقبال مواجه نشد.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► تشخیص مواد تشکیل دهنده غذا با استفاده از موبایل
بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،7 دی 92 ◄

مطالب مرتبط
بنر