رده‌بندی رشد اقتصادهای‌ جهان، ایران از آخر پنجم

يكشنبه ، 13 بهمن 1392 ، 10:59


بانک جهانی از کوچک شدن اقتصاد ایران و ۵ کشور دیگر طی سال ۲۰۱۳ خبر داد و اعلام کرد ایران پس از سوریه، آفریقای مرکزی، لیبی و سومالی شاهد بیشترین رشد منفی اقتصادی در این سال بوده است.
بانک جهانی در پایگاه داده های خود جدیدترین آمار برآوردی از رشد اقتصادی ۱۳۶ کشور جهان در سال ۲۰۱۳ را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش از ۱۳۶ کشور مذکور که همه از کشورهای در حال توسعه هستند اقتصاد ۶ کشور در سال ۲۰۱۳ کوچک شده و با رشد منفی مواجه شده که ایران نیز در این بین قرار گرفته است.

ایران رشد اقتصادی منفی ۱.۴۷ درصدی را در سال ۲۰۱۳ تجربه کرده و جایگاه پنجم را از نظر افت رشد اقتصادی در این سال به خود اختصاص داده است. سوریه با رشد منفی ۲۲ درصدی طی سال ۲۰۱۳ در صدر این فهرست قرار گرفته و آفریقای مرکزی با رشد منفی ۱۸ درصدی، لیبی با رشد منفی ۶ درصدی، سومالی با رشد منفی ۱.۴۸ درصدی، ایران با رشد منفی ۱.۴۷ درصدی و اوکراین با رشد منفی ۰.۰۶ درصدی به ترتیب در رتبه های بعدی از این نظر قرار گرفته اند.

بیشترین رشد اقتصادی نیز در سال ۲۰۱۳ مربوط به سودان جنوبی بوده است. اقتصاد این کشور رشد ۳۳.۹ درصدی را در این سال تجربه کرده است. سیرالئون با رشد ۱۷ درصدی و پاراگوئه با رشد ۱۳ درصدی به ترتیب در رتبه های دوم و سوم کشورهای درحال توسعه از نظر رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۳ قرار گرفته اند.

رشد اقتصادی برخی کشورهای دیگر در سال ۲۰۱۳ عبارت است از: چین ۷.۷ درصد، پاکستان ۶ درصد، اندونزی ۵.۶ درصد، هند ۴.۸ درصد، مراکش ۴.۵ درصد، هراق ۴.۲ درصد، افغانستان ۳.۱ درصد، مصر ۱.۸ درصد، زیمبابوه ۲.۲ درصدی و ترکیه ۴.۳ درصد.
منبع: تسنیم

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► انتقال پایتخت پسته دنیا از کرمان به کالیفرنیا!‌
میزان تورم در ژاپن جند درصد است؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر