مصاحبه ای با یک اقتصاد دان/مایکل شومن

پنجشنبه ، 15 اسفند 1392 ، 10:20


مایکل شومن نویسنده و مدیر تحقیقات و توسعه اقتصادی انجمن شرکت مواد غذایی است نام این شرکت (کسب و کار کوچک محلی برای اقتصاد زندگی) است. مایکل شومن ساکن واشنگتن و نویسنده 7 کتاب در زمینه های اقتصادی است. او در مورد ظهور محرک های اقتصادی در سراسر جهان صحبت میکند. او معتقد است موفقیت محلی در بازار جهانی نشان میدهد که چگونه این کسب و کارها رقابتی تر شده و به استراتژی های اقتصادی و توسعه جهانی کار کمک میکند. گروه خبری بانکی دات آی آر مصاحبه ای را که به تازگی با وی  انجام شده برای شما گردآوری کرده است. گفت و گو با مایکل شومن در مورد بازار غذاهای محلی و اهمیت اقتصادی آن:

اهمیت بازار غذاهای محلی چیست؟ مشکلات این بازار چیست؟
یکی از نگرانی هایی که اغلب در مورد غذاهای محلی به وجود می آید نحوه ی تهیه این خوراکی های محلی و نحوه ی کشاورزی محلی مواد غذایی است. اما طبق بررسی هایی که  انجمن شرکت مواد غذایی انجام داده است اهمیت سیستم غذاهای محلی به اندازه ی اهمیت این کسب و کار محلی است. این نوع از کسب و کار دائما در حال پیشرفت است و باعث درآمد زایی، ثروت، اشتغال زایی و مالیات بیشتر می شود. حتی این بازار بخشی برای کمک به امور خیریه هم دارد که توسط افراد محلی تاسیس شده است.


علت تاسیس این بخش خیریه چیست؟
دلیل اصلی این است که کسب و کارهای محلی پول خود را صرف امور محلی میکنند آنها با این کار دوباره پول را به افراد محلی باز می گردانند و باعث می شوند چرخه ی اقتصادی محلی ساکن نباشد این عمل خود سنگ بنای توسعه ی اقتصادی است.


چرا استفاده از این مواد غذایی مورد اهمیت مالکان محلی واقع می شود؟

بیشتر اهمیتش به دلیل آن فرآیند اقتصادی است. ما به راحتی زمین های کشاورزی، تهیه کنندگان و کارگران را از نزدیک میبینیم میتوانیم طعم مزه غذا ها را بچشیم و کیفیت آنها را ارزیابی کنیم.


لطفاً انجمن شرکت مواد غذایی را برای ما تعریف کنید؟
انجمن شرکت مواد غذایی یک کسب و کار مبتنی بر مواد غذایی محلی است. که دارای تولید کننده، فرآوری کننده، خرده فروش، رستوران و برنامه ریز در حوزه ی غذایی است. ما اصطلاح "شرکت" را برای اشاره به طیف گسترده ای از مدل های کسب و کار مثل مالکان شرکت، شرکا، سرمایه گذاران، همکاران و بخش خصوصی استفاده کردیم. اصطلاح "محلی" برای تاکید روی این امر است که 51 درصد یا حتی بیش از این مقدار افراد محلی و متعلق به منطقه ی خودمان نیروی کاری داریم و از مزارع منطقه ی خودمان برای تولید مواد غذایی استفاده میکنیم.


لطفاً برای ما مثال بزنید.
در آمریکا ما مشاغل و شرکت های زیادی داریم که وابسته به مزارع کشاورزی هستند مثل برخی رستوران ها در فیلادلفیا، تعاونی غذایی اوکلاهما در شهر اوکلاهما. در سطح بین الملل نیز تعاونی های تولیدی زیادی داریم مثلا مزارع پیاز در فیلیپین، کاکائو در غنا، و برای سبزیجات در نپال


مهمترین دستاوردهای شما چه بوده است؟

درآمد، توسعه، بازاریابی جهانی و... مثلا ما یک تعاونی تولید مستقر در ویسکانسین داریم که به فروش سالانه آن حدود صدها میلیون دلار است. مهمتر از همه تلاش های توسعه اقتصادی، هر دو در داخل و در سطح بین المللی که باعث موفقیت ما شده است.

چرا برخی از موسسات مالی در شرکت شما سرمایه گذاری می کنند؟
موسسات مالی ارتباط بین اقتصاد و بازار محلی را درک می کنند. مثلا شرکت های کلاگ و گیتس


شما چگونه از مطالعه موردی در زمینه کاری تان استفاده می کنید؟

مثلا نمونه های کسب و کارهای محلی مواد غذایی را که مدل و فرآیند کاری شان باعث جذب خوانندگان میشود در نظر میگیریم و برای مطالعات موردی به 20000 نفر دعوت نامه از طریق ایمیل می فرستیم. در کل چالش اصلی ما مرتب کردن نمونه گیری هایی است که انجام دادیم. در کل ما 24 کسب وکار مرتبط را در نظر گرفته و به تحلیلی بررسی  آن ها پرداختیم.

هدف شما از این فرآیند کاری چیست؟
توسعه اقتصادی شهری خود را به تمرکز بر روی مواد غذایی محلی. ما با این کار محرک های اقتصادی را به وجود می آوریم، مشاغلی که بیشتر متکی به خود هستند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

► نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 15 اسفند 92
کلید اینترنت جهان در دستان هفت نفر است ◄

مطالب مرتبط
بنر