عرضه کارتی CNG منتفی شد

شنبه ، 6 ارديبهشت 1393 ، 14:10

مهر نوشت:

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی‌ان‌جی کشور با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین به ۱۰۰۰ تومان تقاضا برای خرید CNG را افزایش می‌دهد، گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی فعلا عرضه کارتی CNG را منتفی کرده است.

اردشیر دادرس با اشاره به افزایش قیمت هر مترمکعب CNG از ۴۰۰ به ۴۵۰ تومان با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، گفت: این افزایش قیمت شامل عوارض گازرسانی نمی‌شود.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی‌ان‌جی کشور با اعلام اینکه برای فروش هر متر مکعب CNG هزینه ۱۳ تومانی عوارض گازرسانی محاسبه نخواهد شد، تصریح کرد: هزینه عوارض گازرسانی فروش CNG توسط شرکت گاز پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول همچنین با انتقاد از منتفی شدن طرح عرضه کارتی CNG و فروش این حامل انرژی در قالب کارت هوشمند انرژی، اظهار داشت: با وجود اجرای طرح‌های پایلوت و آزمایشی اما تاکنون مرحله نهایی نصب و راه‌اندازی سامانه هوشمند در جایگاه‌های گاز توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اجرایی نشده است.

وی همچنین با مطلوب ارزیابی کردن میانگین قیمت بنزین و CNG با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، بیان کرد: هم اکنون بین قیمت CNG و بنزین یک تناسب قیمتی ۵۷ درصدی وجود دارد.

دادرس از احتمال افزایش تقاضا برای مصرف CNG با توجه به افزایش قیمت بنزین به ۷۰۰ و ۱۰۰۰ تومانی خبر داد و افزود: در صورت به پایان رسیدن ذخیره بنزین ۴۰۰ و ۷۰۰ تومانی کارت‌های سوخت تقاضای مردم برای خرید CNG را در جایگاه‌ها افزایش می‌دهد.

براساس سیاست‌های کلان دولت، قرار بود همزمان با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها به منظور مدیریت مصرف CNG عرضه این حامل انرژی با کارت انجام شود.

بر اساس آخرین گزارش شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تا پایان سال گذشته حدود دو هزار و ۱۸۰ جایگاه گاز در کشور ساخته شده و هم اکنون به طور متوسط روزانه حدود ۲۰ میلیون مترمکعب گاز در جایگاه‌های CNG مصرف می‌شود.


اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► حقوق کارگران واقعی می‌شود
مالیات مشاغل آزاد خوب یا بد؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر