موسسات کاریابی چگونه عمل میکنند؟

پنجشنبه ، 25 ارديبهشت 1393 ، 06:19


امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات کارجویان راحت تر از قبل میتوانند از فرصت های شغلی مختلفی که در سرتاسر کشور به وجود می آیند آگاه شوند. در حال حاضر پیدا کردن کار برای کارجویان از راه های مختلف امکان پذیر است که متداول ترین آنها استفاده از آگهی های استخدامی است که در روزنامه یا سایت های اینترنتی درج میشود.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر وب سایت های گوناگونی وجود دارند که برای در زمینه ی استخدام چه با درج آگهی چه مشاوره یا دریافت رزومه شما و پیدا کردن کار مورد نظر خدماتی را به کارجویان ارائه میدهند. حتی شرکتهایی هم وجود دارند که در زمینه ی استخدام به صورت آنلاین به کارجویان مشاوره میدهند. بنابراین از روش های سنتی گرفته تا استفاده از اینترنت میتوانید برای پیدا کردن کار مورد نظرتان اقدام کنید.


برخی از موسسات کاریابی با دریافت اطلاعات یا همان رزومه شما با توجه به مهارتهایی که دارید فرصت هایی را که مناسب با موقعیت شما باشند را معرفی کرده و دیگر نیازی نیست که خودتان به دنبال کار باشید در واقع این به شما کمک میکند که از این خدمات استفاده کنید و آنها برای شما پیشنهادهای کاری را به صورت پیامک یا ایمیل ارسال میکنند.


تبلیغات فراوانی در زمینه های آگهی استخدامی وجود دارد این تبلیغات گاهی شبیه به شرایط و موقعیت شماست اما زمانی که رزومه میفرستید یا برای مصاحبه میروید استخدام نمیشوید این به دلیل ناهمگون بودن آن شرایط کاری با شرایط شماست بنابراین موسسات کاریابی ابتدا مشاوره را پیشنهاد میدهند تا روحیات و علایق شما را هم در پیدا کردن کار در نظر داشته باشند.


یکسری از سایت های اینترنتی نیز به صورت آنلاین به شما مشاوره میدهند یا با دریافت رزومه تان فرصت های کاری جدید را روزانه برای شما ارسال میکنند و بخشی از این جست و جوی روزانه برای شما سبک تر خواهد شد. البته دقت کنید که از صحت و سقم این سایت ها و موسسات اطمینان یابید و بعد به آنها رزومه دهید هر سایتی باید دارای پشتیبانی و اطلاعات تماس باشد دقت کنید به هر سایتی رزومه ندهید.

آگهی های تبلیغات برای استخدام معمولا از عناوینی جذاب برای جلب توجه کارجویان استفاده میکنند. آنها معمولا از درآمد بالا و حقوق و مزایا نوشته یا عباراتی را به کار میبرند که کارجویان را به خود جذب کنند. هر زمان که خواستید از موسسات مشاوره بگیرید یا رزومه خود را برای سایت هایی که استخدامی بوده و فرصت های شغلی را برای شما پیدا میکنند رزومه بفرستید پیش از پرداخت پول باید اطمینان حاصل کنید که رزومه شما در دست افراد غیر از کارمندان یا پرسنل مربوط به استخدام قرار نگیرد چون رزومه دارای اطلاعات شخصی است بنابراین حتما قبل از همه چیز از نوع کار آن موسسه یا وب سایت استخدامی آگاهی یابید.


هرگونه تبلیغ یا آگهی ممکن است مناسب با شرایط شما نباشد بنابراین در مصاحبه های تلفنی همیشه از کار و نوع شغلی که میخواهید انتخاب کنید بپرسید تا اگر چیزی مغایر با آنچه که در ذهن دارید وجود داشت برای مصاحبه ی حضوری وقت خود را هدر ندهید.


رسانه های اجتماعی نیز میتوانند برای درج آگهی یا فرصت های شغلی مناسب باشند البته استفاده از فضای اینترنت کار را برای همه آسان کرده است اما رسانه های اجتماعی خودشان یک بازار کار جدید هستند بنابراین کارفرمایان راحت تر میتوانند به پروفایل شما دسترسی داشته و از مهارتها و تجربیات تان استفاده کنند مثل لینکدین که یک رسانه ی اجتماعی محسوب شما و شما میتوانید اطلاعات شغلی و تحصیلی تان را در آنجا قرار دهید.


اگر از رسانه ای اجتماعی برای کاریابی استفاده میکنید دقت کنید باز هم همان بحث امنیت و حفظ اطلاعات شخصی شما مهم است. هرگز نباید اطلاعات شخصی شما افشا شود این یک تعهدی است که تمام سایت های استخدامی و موسسات کاریابی باید آن را رعایت کنند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► تیم کاری چگونه باید باشد؟
شرکت مخابرات: آماده ایم اپراتور نسل سوم موبایل را واگذار کنیم ◄

مطالب مرتبط
بنر