ازدواج کم هزینه

چهارشنبه ، 7 خرداد 1393 ، 05:30


بی شک ازدواج کردن یکسری هزینه های اصلی و اساسی دارد که نمیتوان از آنها چشم پوشی کرد بلکه باید با توجه به بودجه ی موجود کمی اقتصادی تر عمل نمود. هزینه های ازدواج یکسری هزینه های جانبی هم دارد که میتوان برخی از این هزینه ها را حذف نمود. هزینه های ازدواج هم بر دوش خانواده دختر و هم بر دوش خانواده ی پسر است چیزی که مهمترین فاکتور برای هر زوجی است خوشبختی است و هم میدانیم که خوشبختی به هزینه های سنگین ازدواج ارتباطی ندارد.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر در حال حاضر ممکن است هزینه های ازدواج به خاطر تجمل گرایی و مدرن شدن زندگی افزایش یافته باشد اما بدون تجمل گرایی هم میتوان ازدواج کرد. ازدواج ساده و خوب ازدواجی است که در آن اصلی ها بر فرعی ها غلبه کند اما چگونه باید اقتصادی تر عمل کنیم؟

 


در ابتدا باید یک لیستی از هزینه های مهمتر را تهیه کنید و میزان بودجه ای را هم که دارید بنویسید و مدیریت کنید. مدیریت به این صورت است که یکسری از هزینه ها را میتوان کاهش داد مثل کرات های عروسی. اغلب این کارت ها فقط برای دادن آدرس و به رسم همیشگی برای دعوت از میهمانها استفاده میشود اما بعد از آن دور ریخته میشود بنابراین سعی کنید در انتخاب ایمن کارت ها دقت کنید نوع فانتزی و ساده آن هیچ فرقی در دعوت شما از مهمان ها نمیگذارد و یا کارت های ساده تر هم میشود مهمان ها را دعوت نمود.


برای خرید انگشتر و جواهر آلات بستگی به سلیقه و بودجه شما و خانواده ی طرف مقابل دارد تا بتوانید درست تصمیم گیری کنید اما به طور کلی انگشترهای ساده تر و بدون نگین و الماس قیمت پایین تری دارند. رینگ های ساده هم شیک تر هستند و هم به دلیل سادگی از قیمت بهتری برخوردارند.


برای رزرو تالارها و سالن های عروسی باید بیشتر دقت کنید هزینه هایی که بایت تالارها و هتل ها پرداخت میشوند معمولا متفاوت اند جدای از سلیقه و مدل ها گوناگون تنوع این قسمت بسیار بالاست وجود چندین نوع غذا در منو ها و خدمات دیگر و پذیرایی این تالارها را با یکدیگر متفاوت میکند. روزهای معمولی معمولا قیمت تالارها کمتر است تا اعیاد و البته اواسط هفته تالارها قیمت کمتری دارند تا اواخر هفته و پنج شنبه ها و جمعه ها.


شما برای صرفه جویی در هزینه های ازدواج میتوانید در خیلی از این موارد یا حتی بیشتر صرفه جویی کنید. خرید لباس و جهیزیه و خیلی از لوازم و وسایلی که برای شروع یک زندگی لازم است را میتوان با قیمت مناسب تر هم خرید فقط باید یادتان باشد که هزینه های بالا لزوما باعث خوشبختی نمیشود نه اینکه به خاطر اقتصادی عمل کردن چیزی کم بگذارد بلکه منظور از اقتصادی عمل کردن در ازدواج ایجاد تعادل در هزینه ها و صرفه جویی در هزینه های فرعی ازدواج است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،7 خرداد 93
نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 5 خرداد 93 ◄

مطالب مرتبط
بنر