کارمندان بخوانند

يكشنبه ، 11 خرداد 1393 ، 05:29


کارمند باید فعال، پر انرژی، با انگیزه و سخت کوش باشد. باید همیشه به دنبال کسب تجربیات جدید و البته به اشتراک گذاری تجربیات خود با دیگران باشد. کارفرمایان همیشه منتظر شنیدن نظرات و پیشنهادات کارمندان خود هستند چرا که کارمندان در طول روز از نزدیک با کار در ارتباط هستند پس هیچ وقت نباید فرصت اظهار نظر را از خود بگیرید همیشه باید آنچه را که در کار به آن نیاز دارید با کارفرما در میان بگذارید.
به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر کارمندان برتر همیشه میزان رضایت بالایی از کار دارند چون آنها به خوبی با کارفرما در ارتباط بوده و کم و کاستی های موجود در کار را عنوان میکنند. همانطور که میدانید میزان رضایت از کار برای کارفرمایان بسیار مهم است چون کارمندان جزء منابع انسانی هستند که در اصل سرمایه یک شرکت به حساب می آیند.

کارمندان باید توجه کنند که نقاط قوت در هر کاری بیش از نقاط ضعف در کار میتواند به پیشرفت کار کمک کند پس شما برای افزایش این نقاط قوت باید تلاش کنید. تلاش بیشتر نیازمند انگیزه ی بالا است. یک کارمند با انگیزه زیر بار مسئولیت های رفته و میتواند به خوبی از عهده ی آنها بر بیاید ترس از مسئولیت ها هیچ وقت کارمندان را در راهشان موفق نخواهد کرد.
کارمندان برتر همیشه در حال افزایش قابلیت ها و توانایی هایشان هستند ویژگی بارز یک کارمند خوب میزان اعتماد به نفس او است. کارمندی که اعتماد به نفس داشته و قابلیت های خود را با ارزش میداند با اطمینان بیشتر قدم های بعدی را برمیدارد. از دیگر ویژگی های یک کارمند خوب مثبت اندیشی است کارمندی که دائما در حال منفی بافی و عدم توجه به نکات مثبت در کار خود باشد انگیزه خود را از دست داده و نمیتواند مسئولیت هایش را به درستی انجام دهد.
یک تیم کاری که از کارمندان خوب تشکیل شده است باید دارای توان مقابله با چالش های کاری را داشته باشد. تیم کاری اصولا وقتی که با مشکلاتی رو به رو میشود حل آن را به صورت گروهی و با همفکری انجام خواهد داد. کارمندان خوب هیچ گاه نباید در هنگام مشکلات نظر خود را عنوان نکرده یا راه حلی برای حل چالش ها نداشته باشند.
همیشه برای روند بهتر در کار خود باید ارزیابی انجام دهید. این ارزیابی باید روزانه باشد مثلا در طول روز چه کارهایی را با موفقیت انجام داده و در انجام چه کارهایی موفق نبودید؟ باید با این ارزیابی روز به روز بتوانید به بهتر شدن روند کاری تان کمک کنید.
به کارمندان توصیه میشود که در طول دوره ی کاری خود هر چند ماه یکبار یا پس از موفقیت و مقابله با مشکلات این سوالات را همیشه از خود بپرسند:
1-چه چیزی از تجربه ی جدید کسب نمودم؟
2-چرا موفق یا ناموفق عمل کردم؟
3-چه چیزی به حل چالش ها و مشکلات کمک کرد و بالعکس چه چیزی باعث تشدید مشکلات شد؟
4-چه چیزهایی نیاز به تغییر دارد؟
5-چه نقاط مثبتی را در کار باید در نظر بگیرم؟
به همان میزانی که از مشکلات و حل آن تجربه میگیرید باید از موفقیت های خود هم تجربه بگیرید به این صورت که چه چیزی به موفقیت شما کمک کرد؟ چون موفق شدن علت دارد و علت آن میتواند تجربه ای برای شما و دیگران باشد. همیشه شکست و تجربه از آن را سر لوحه ی کار خود قرار میدهید به همین میزان باید موفقیت های خود و آنچه که به این موفقیت کمک کرده را در آینده مورد استفاده قرار دهید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

► بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،11 خرداد 93
نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 10 خرداد 93 ◄

مطالب مرتبط
بنر