5 نکته برای موفقیت در مصاحبه های استخدامی

يكشنبه ، 23 شهریور 1393 ، 13:11


مصاحبه های استخدامی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. در کنار تجربیات و مهارتهایی که داریم موفقیت در مصاحبه های استخدامی نیز لازم است تا بتوانیم به یک فرصت شغلی خوب دست پیدا کنیم. علاوه بر مصاحبه های استخدامی داشتن یک رزومه ی خوب نیز لازم است. مصاحبه های استخدامی هم برای کارجویان و هم برای کارفرمایان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر برای موفقیت در مصاحبه های استخدامی بیش از همه باید سعی کنیم آمادگی کامل داشته باشیم چون در مصاحبه های استخدامی اغلب در مورد تجربه، مهارت، تحصیلات، استعداد، علاقه به کسب و کار و... سوالات مختلفی پرسیده میشود بنابراین باید همیشه سعی کنیم تا قبل از مصاحبه های استخدامی سوالاتی را که پرسیده میشوند با خود مرور کنیم مثلا تمرین پرسش و پاسخ داشته باشیم تا با آمادگی بیشتری داشته باشیم و بتوانیم مصاحبه ی استخدامی موفق تری داشته باشیم.

 

 

1-همیشه سعی کنید انرژی مثبت داشته باشید و نسبت به موفقیت در مصاحبه های استخدامی مثبت فکر کنید اغلب ممکن است استرس باعث شود تا نتوانیم به سوالات خوب پاسخ بدهیم اما اگر مثبت فکر کنیم و با آرامش در مصاحبه های استخدامی شرکت کنیم قطعا موفقتر خواهیم بود.


2-همیشه سعی کنید برای مصاحبه های استخدامی رزومه ی خود را نیز به همراه داشته باشید داشتن یک رزومه ی خوب در دست یابی به یک فرصت شغلی اهمیت دارد سعی کنید یک رزومه ی کامل از مهارتها و تجربیاتی که دارید تهیه کنید و آن را در یک کاور قرار دهید تا تمیز و پاکیزه باشد.


3-یک سری از سوالات متداول در مورد تحصیلات و تجربیات کاری از کارجویان پرسیده میشود بنابراین میتوان این سوالات متداول را قبل از مصاحبه های استخدامی مرور کرد تا آمادگی بیشتری برای پاسخ به آنها وجود داشته باشد.


4-داشتن لباس رسمی و مناسب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است همیشه برای مصاحبه های استخدامی باید از لباس های رسمی استفاده کنیم تا مناسب محیط های اداری و کاری باشند.


5-سعی کنید همیشه قبل از مصاحبه های استخدامی با نوع کسب و کارهای مختلف و مسئولیت ها و وظایف مختلفی که در کسب و کارها وجود دارد آشنا شوید تا بتوانید یک شغلی را متناسب با میزان علاقه و استعداد خود انتخاب کنید انتخاب یک شغل خوب که مورد علاقه ی ما نیز باشد کمک میکند تا سریعتر به موفقیت برسیم اما فرصت های کاری کوچک نیز برای کسب تجربه اهمیت زیادی دارد تا بتوانیم به یک فرصت شغلی بهتر دست پیدا کنیم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

 

► چگونه با یک رئیس سلطه طلب کنار بیاییم؟
ارزان‌ترین و گران‌ترین خشکبار و آجیل ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر