جهانگیری:مناطق‌آزاد آسیب‌شناسی می‌شوند

شنبه ، 19 مهر 1393 ، 13:41


معاون اول رئیس جمهور گفت: مناطق آزاد کشور امروز به کانون واردات تبدیل شده اند.

اسحاق جهانگیری صبح شنبه در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی شیراز افزود: ایجاد منطقه ویژه و آزاد پس از جنگ به عنوان یک سیاست جدی در نظر گرفته شد که در آن زمان کیش، قشم و چابهار به عنوان منطقه آزاد معرفی شد.

وی ادامه داد: مهمترین اولویت مناطق آزاد جذب سرمایه گذار است که با استفاده از آن بتوانیم صادرات را افزایش دهیم که متاسفانه این مناطق به محلی برای واردات تبدیل شد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه امروز آسیب شناسی از مناطق آزاد را مدنظر قرار داده ایم، تاکید کرد: باید دلایل اینکه مناطق آزاد به محلی برای واردات تبدیل شده را مشخص کنیم و سپس به رفع آن اقدام شود.

وی با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی شیراز گفت: این منطقه از لحاظ موقعیت جغرافیایی در بهترین نقطه قرار دارد و به طور حتم در آینده ای نه چندان دور شما با مشکل کمبود زمین مواجه خواهید شد بنابراین باید از هم اکنون افراد واجد شرایط را برای حضور در این منطقه جذب کنید.

وی ادامه داد: امروز صندوق توسعه ملی تسهیلات ارزی و ریالی خوبی را در اختیار علاقمندان بخش خصوصی قرار می دهد که باید استفاده مطلوبی از آن انجام شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، جهانگیری با بیان اینکه جهت گیری توسعه استان فارس باید براساس صنایع الکترونیک باشد، یادآور شد: از ابتدا استان فارس و شهر شیراز به عنوان شهر الکترونیک مطرح بوده و امروز نیز باید در این خصوص فعالیت ها برنامه ریزی شود.

وی افزود: اگر قرار است منطقه ویژه اقتصادی شیراز تنها برای استفاده از امتیازات وارداتی به منطقه آزاد تبدیل شود مدتی زمان لازم است تا به دلایل ضعف مناطق آزاد مشخص و پس از رفع آن امتیاز منطقه آزاد تجاری نیز به منطقه ویژه اقتصادی شیراز داده شود.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► داعش توییتری ها را تهدید به مرگ کرد
رشد 25 درصدی صادرات ایران به اروپا ◄

مطالب مرتبط
بنر