يارانه كالاهاي اساسي و نان در سال آينده تغييري نمي‌كند

چهارشنبه ، 9 بهمن 1387 ، 12:54

 

معاون وزير بازرگاني گفت: يارانه نان و كالاهاي اساسي در لايحه تقديمي دولت به مجلس در سال 88 تغييري نكرده است.

محمد صادق مفتح  در پاسخ به اين سوال كه بخش اعظمي از يارانه‌هاي دولت در بخش بازرگاني كشور است و با توجه به اينكه طرح هدفمند شدن يارانه‌ها در سال 88 اجرا مي‌شود آيا تغييري در بودجه بخش بازرگاني كشور براي سال 88 ديده شده است يا خير؟ اظهار داشت: يارانه كالاهاي اساسي و نان در سال آينده هيچ تغييري نخواهد كرد و به ميزان سال 87 خواهد بود.


وي در پاسخ به اينكه يارانه‌ها بصورت نقدي خواهد بود و يا به شكل ديگري ارائه مي‌شود اظهار داشت: در مورد يارانه نان مطمئنا سيستم تغيير نخواهد كرد اما يارانه كالاهاي اساسي مربوط به طرح هدفمند كردن يارانه‌ها مي‌شود و يارانه كالاهاي اساسي گوشه اي از آن طرح كلي خواهد بود.


معاون وزير بازرگاني در پاسخ به اين سوال كه با هدفمند شدن يارانه ها در سال آينده آيا احتمال افزايش قيمت و تورم در كالاهاي اساسي وجود دارد يا خير؟ اظهار داشت: با توجه به شرايط بازارهاي جهاني با اجراي طرح هدفمند شدن يارانه‌ها با افزايش قيمت مواجه نخواهيم بود و حتي احتمال كاهش قيمت كالاهاي اساسي هم وجود دارد.


وي افزود: اينكه در سال آينده كالا برگي اعلام شود يا نشود مربوط به طرح هدفمند كردن يارانه‌هاست اما نكته قابل توجه اين است كه قيمت‌ها در سال آينده حتما كاهشي خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

► اصلاحیه قانون چک به زودی به دولت می رود
انتقاد جهرمی از روند پرداخت تسهیلات بانکی ◄

مطالب مرتبط
بنر