ضرب 400 میلیون قطعه سکه 25، 50 و 100 تومانی

سه شنبه ، 20 اسفند 1387 ، 13:08

 

مدیرکل سازمان تولید اسکناس و مسکوک از ضرب بیش از 400 میلیون قطعه سکه 25، 50 و 100 تومانی تا پایان سال 88 خبر داد و گفت: احتمال سوء استفاده از این سکه ها به دلیل اینکه ارزش مواد اولیه آنها کمتر از ارزش اسمی است وجود نخواهد داشت.

مجید صنیعی  با بیان اینکه سکه های 25، 50 و 100 تومانی جدید جایگزین سکه های قبلی شده است، افزود: با این وجود سکه های قبلی نیز جمع آوری نمی شود، بلکه این سکه ها به جمع آنها افزوده می شود.

مدیرکل سازمان تولید اسکناس و مسکوک با اشاره به دو تغییر طرح سکه ها از سال 83 تا 85 و جمع آوری نکردن سکه های قبلی از بازار اظهارداشت: با توجه به اینکه سرانه سکه در کشور ما پائین تر از دنیا است، بانک مرکزی برنامه ای در مورد جمع آوری سکه های قدیمی ندارد و سکه های جدید به جمع سکه های قبلی اضافه می شود.

وی از برنامه بانک مرکزی برای ضرب بیش از 400 میلیون قطعه سکه 25، 50 و 100 تومانی در سال 88 که در اختیار بانکها قرار خواهد گرفت، خبرداد و اظهار داشت: در سال 89 نیز این برنامه ادامه خواهد یافت.

صنیعی ضرب سکه های 25، 50 و 100 تومانی را مقرون به صرفه دانست و گفت: ارزش مواد اولیه سکه های مذکور به مراتب کمتر از ارزش اسمی آنها خواهد بود، در نتیجه این موضوع برای افرادی که می خواهند از این سکه ها در مصنوعات فلزی دیگری با ذوب کردن آن استفاده کنند، هیچ گونه انگیزه ای ایجاد نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: به طور قطع تا مدت 5 سال آینده، اگر تغییر چندانی در قیمت جهانی فلزات و کاهش قیمت آن ( که البته هم اکنون قیمت جهانی فلزات کاهش یافته و پیش بینی می شود که بیش از این نیز کاهش یابد) اتفاق نیافتد، مشکلی در مورد سوء استفاده از این سکه ها به وجود نخواهد آمد و سکه های جدید پایدارتر از سکه های قبلی خواهند بود.

منبع: خبرگزاری مهر

► عدم حضور نمایندگان دولت در جلسه علنی مجلس
حذف يارانه نقدي از بودجه 88 توسط مجلس ◄

مطالب مرتبط
بنر