جزئیات جدیدی از تبلت سرفیس پرو 4

چهارشنبه ، 9 ارديبهشت 1394 ، 14:44

بانکی دات آی آر: دیروز وبسایت چینی 36kr.com مشخصات سرفیس پرو 4 را منتشر کرد که اگرچه اطلاعات کاملی نیست، اما می‌تواند دورنمایی کلی از برنامه مایکروسافت برای پرچمدار این شرکت ارائه دهد.
به گزارش دیجی کالا، یک سال از معرفی سرفیس پرو 3 قدرتمندترین تبلت ویندوزی بازار می‌گذرد. با گذشت زمانی طولانی از معرفی این پرچمدار، تقریبا با اطمینان می‌توان گفت که امسال مایکروسافت جایگزینی برای آن معرفی خواهد کرد، اما تا امروز جزئیات این تبلت نامشخص بوده است.

اما دیروز وبسایت چینی 36kr.com مشخصات سرفیس پرو 4 را منتشر کرد که اگرچه اطلاعات کاملی نیست، اما می‌تواند دورنمایی کلی از برنامه مایکروسافت برای پرچمدار این شرکت ارائه دهد.

احتمالا شما نیز شنیده‌اید که به کارگیری پردازنده ضعیف Intel Core M در پرو 4 محتمل است، اما اطلاعات جدید نشان می‌دهد که مایکروسافت راه اپل را در «مک‌بوک» جدید نخواهد رفت و در عوض از نسل پنجم پردازنده اینتل Core i یعنی «برادول» در پرچمدار جدیدش استفاده خواهد کرد. منبع خبر می‌گوید با وجود استفاده از پردازنده‌های سری Core i باز هم پرو 4 بدون فن خواهد بود و تنها در زیر این تبلت سوراخ‌های بسیار ریزی (ریزتر از سرفیس پرو 3) برای خروج گرما پیشبینی شده است.

همچنین گفته می‌شود که اگرچه تبلت آینده مایکروسافت باریک‌ تر از نسل کنونی خواهد بود، اما در وزن تغییری نخواهد کرد. تبلت آینده مایکروسافت در اندازه باتری، پورت‌ها و «کیک‌استند» نیز تغییر بزرگی به خود نخواهد دید، اما قطعا بهبودهایی در آن شاهد خواهیم بود. مایکروسافت نیز در گذشته تاکید کرده بود که نسل‌های بعدی سری پرو را متناسب با محصولات جانبی کنونی مانند Type Cover 3 و «داکینگ استیشن» طراحی خواهد کرد.

صفحه نمایش این تبلت 12 اینچ با رزولوشن 2160x1440 پیکسل خواهد بود که بر روی کاغذ مشابه با پرچمدار کنونی است. البته منبع خبر می‌گوید که از اندازه 12 اینچی مطمئن نیست و ممکن است مایکروسافت اندازه ای دیگر را در ذهن داشته باشد.

«دنیل روبینو» (D. Rubino) سردبیر وبسایت «ویندوز سنترال» پس از انتشار این خبر با منبع چینی صحبت کرده و این نویسنده به وی اطمینان داده که اطلاعات وی معتبر است.

با وجود این اطمینان، اطلاعات مذکور را به دیده شک و تردید نگاه کنید تا اطلاعات بیشتری از تبلت های پرقدرت مایکروسافت بشنویم. پیشبینی می‌شود که مایکروسافت پس از انتشار رسمی نسخه نهایی ویندوز 10 از پرچمداران جدید خود (تبلت و اسمارت فون) رونمایی کند.

► طعنه‌ی موتورولا به LG G4!
اپلیکیشن سامسونگ برای کمک به آلزایمری‌ها ◄

مطالب مرتبط
بنر