چگونه با رزومه ی خود، مهارتهایتان را با یک شغل هماهنگ و منطبق کنید

پنجشنبه ، 24 ارديبهشت 1394 ، 08:29


بانکی دات آی آر: آیا تا کنون خواسته اید که برای شغلی که تطابق کاملی با مجموعه ی مهارتهایتان ندارد، درخواست دهید؟ در برخی مقاطع از دوره ی شغلی مان، این مسئله ی برایمان پیش آمده است، بخصوص هنگامیکه سعی در تغییر حیطه ی کاری داریم.
خبر خوب اینست که رسیدن به یک جایگاه شغلی در صورت نبود صلاحیت کامل، امکانپذیر است. با استفاده از رزومه ی خود بعنوان یک ابزار، میتوانید نشان دهید که چه کاندید خوبی هستید.

خواندن دقیق شرایط شغل
گام اول در اضافه کردن مهارتهایی که همراستا با لازمه های شغل هستند، مطالعه ی دقیق شرایط شغل است. انجام اینکار نه تنها لازمه های شغل را برایتان آشکار میسازد، بلکه به شما کمک میکند که مهارتهای مرتبط خود را نیز امتحان و بررسی کنید.
برای مثال اگر یک شرکت در شرایط شغلی خود ذکر کند که بدنبال یک دستیار اجرایی میباشد که مهارتهای سازمانی قوی و تجربه ی برگزاری جلسات برای عوامل اجرایی شرکت را داشته باشد، شما درمی یابید که گرایشی مدیر-مآبانه نیاز دارید.
حال میتوانید مهارتهای سازمانی خود را نیز ارائه کرده_و حتی مدارکی دال بر داشتن تعاملهای اجرایی در گذشته، ارائه دهید.

از نقطه نظر مدیر استخدامی، به مسائل بیاندیشید
انجام این کار همیشه ساده نیست،اما ممکن است_و ضروری اگر میخواهید اطلاعات درستی به رزومه ی خود اضافه کنید.
برای شروع، شرایط شغل را مطالعه کنید_ و حتی برای دانستن بیشتر درباره ی خود شرکت زمانی را صرف مطالعه و بازدید وبسایت و دیگر منابع کنید. سپس به این فکر کنید که اگر شما بودید، دوست داشتید چه چیزهایی در رزومه ی متقاضی ببینید.
آیا انتظار داشتید که رزومه های افرادی را که تنها تجربه ای حاشیه ای دارند، دریافت کنید؟ خیر! شما میخواستید که ببینید تجربه ی انها چطور به موقعیت شغلی درخواستی شان مرتبط میشود.
این کار به شما در تدوین رزومه ای که منجر به استخدامتان گردد ، کمک میکند.

نشان دهید که میتوانید مهارتهای جدیدی یاد بگیرید
برای یادگیری مهارتهای جدید با تاکید بر آموزشهای گذشته و اشتیاق به شرکت در پروژه های جدید، نمایش تواناییهایتان بسیار مهم است.
یکی از راههای انجام این کار، فهرست کردن دوره هایی که گذرانده اید، مدرکهایی که گرفته اید، برنامه هایی که در آنها ماهر هستید، و هر توانایی دیگری که مرتبط به زمینه ی مورد نظر است، میباشد.
حتی برخی افراد که به شغل رویایی خود رسیده اند نیز تمامی تجربیات موردنیاز برای ان موقعیت شغلی را نداشته اند_اما آنها رزومه ای ارائه داده اند که منجربه دعوتشان برای مصاحبه و با عملکرد مطلوب در مصاحبه, مناسب شغل درخواستی دانسته شده اند.
اجازه ندهید که کمبود مهارت مانع شما شود. برای هماهنگ کردن مهارتهایتان با شغلی که لایقش هستید، گامهای ضروری را بردارید.

منبع: carreralism

مترجم: مهرداد دستورانی

► چگونگی ارائه ی مهارتها در یک رزومه
سه راه کلیدی برای بالا بردن کارایی رزومه تان ◄

مطالب مرتبط
بنر