چگونه با همکاران خود کنار بیایید

شنبه ، 2 خرداد 1394 ، 08:46

بانکی دات آی آر: آیا عاشق شغل خود و از همکارانتان متنفرید؟ از آنجاییکه نمیشود با همه تقابل کرد، پس باید یاد بگیرید چگونه با سایرین کار کنید. در غیر اینصورت هرگز در شغل خود پیشرفت نخواهید کرد.
چگونه میخواهید کار با سایرین را یاد بگیرید؟ در اینجا آنچه متخصصان شغلی کارکشته درباره ی روابط نامطلوب محل کار اظهار داشته اند، آورده شده است:

رویکرد خود را تغییر دهید
جولی اریکسون از موسسه My Right Fit Job تعدیل رویکرد را پیشنهاد میکند. وی میگوید: "ذهن خود را بازتر کرده و بدنبال زمینه های مشترک بگردید". اگر اینکار برایتان غیرممکن است، میتوانید بدنبال شغل دیگری باشید.
از مسائل شخصی دوری کنید
به گفته ی لیزا آدامز از موسسه Fresh Air Careers "موضوعی که شما و همکارتان در آن اتفاق نظر نداریدف تفاوت بزرگی ایجاد میکند". "اگر ترجیحی شخصی و موضوعی خارج از کار است، شما میبایست با آن کنار آمده و به رویکرد صحبت نکردن درباره ی موضوعات شخصی روی بیاورید. حالتی خنثی پیدا کنید."

سبک رفتار خود را بدانید
به گفته ی نورین داگلیانو از موسسه EKM Inspirations "آگاهی داشتن از سبک رفتاری خود و تفاوت آن با سبک رفتاری همکارانتان، کلید ارتباط موثر و هماهنگی در محل کار است."
برای اینکه درباره ی خود بیشتر بدانید و از استراتژیهایی که برای پیوند موثر با همکارانتان وجود دارد آگاه شوید، او سیستمهای سنجشی Myers-Briggs or DiSC  را پیشنهاد میکند.
تطابق یافتن را یاد بگیرید
به گفته ی دورتی تاناهیل-مارون از موسسه Next Chapter New Life "شما میبایست درباره ی تاثیر یا عدم تاثیری که اختلاف نظر با همکارتان بر روی کارتان دارد، خوب فکر کنید" "اگر تاثیری ندارد و در دسته ی مسائل ازاردهنده قرار میگیرد، باید تطابق پیدا کنید، اگر بر کارتان تاثیر میگذارد، سعی کنید به انها پرداخته و این تاثیرات را مورد تحلیل قرار دهید."

گوش دادن را آغاز کنید
"صحبت کردن را تمام و گوش دادن را آغاز کنید"، این نقل قولی بود از بوروس هورویتز از موسسه HSStaffing . وی همچنین از شکسپیر اینچنین نقل میکند که:"براتوس عزیز! عیب از همان اول که نه بلکه در خودمان است...."
وی می افزاید: "البته اگر آنها(همکارانتان) همگی یکجور هستند و شما هماهنگ نشده و جای نمی افتید، تغییر شغل میتواند تنها گزینه ی پیش روی تان باشد. اما تا وقتیکه که کار جدیدی پیدا نکرده اید، شغل خود را ترک نکنید.  در غیر این صورت، تنها علت بیخوابی هایتان عوض میشود! از بیخوابی به دلیل سختیها و مشقات کاری، تبدیل میشود به بیخوابی از فکروخیال بی پولی!"

منبع: Careeralism

مترجم: مهرداد دستورانی

► چگونگی ایجاد روابط مثبت در محل کار
در شبکه های اجتماعی با همکارانتان در ارتباط باشید ◄

مطالب مرتبط
بنر