نسل آینده خانه های سفری

يكشنبه ، 3 خرداد 1394 ، 13:09

بانکی دات آی آر: اخیرا خانه‌‌هایی به‌شکل تخم‌مرغ ساخته شده است که با استفاده از آن‌ها می‌توان در هرجایی از کره‌ی زمین برای مدتی زندگی کرد. این خانه‌‌ها که به تکنولوژی‌های روز مجهز شده‌اند، «اکوکپسول» (Ecocapsule) نام دارند.
به گزارش دیجی کالا، روز به روز به تعداد افراد علاقه‌مند به سفر افزوده می‌شود. ولی سختی‌های اسکان باعث شده تا برخی از مکان‌های تفریحی و سیاحتی از لیست علاقه‌مندان خط بخورد. برای حل این مشکل، شرکتی واقع در کشور اسلواکی ایده‌ای آینده‌نگر را تبدیل به واقعیت کرده ‌و نام «اکوکپسول» را ‌برای‌اش انتخاب کرده است.
این خانه که توسط طراحان گروه معماری Nice Architects طراحی شده، انرژی مورد نیازش را از باد و خورشید تامین می‌کند و آب باران و شبنم را تصفیه و جمع‌آوری می‌کند. طول این کپسول حدود 4.5 متر، عرض آن 2.4 متر و ارتفاع‌اش 2.5 متر است. طراحان این کپسول، در فضای داخلی آن تختی تاشو، یک میز و دو صندلی، آشپزخانه‌ای کوچک و حمام و دستشویی قرار داده‌اند. البته در کنار همه‌ی این‌ها مقداری فضای ذخیره‌سازی و چند پنجره هم وجود دارد.

 

سقف این کپسول از سلول‌های خورشیدی پوشیده شده است. هم‌چنین، ستونی جمع‌شدنی هم بر روی این کپسول وجود دارد که توربین 750 واتی بادی کپسول روی آن نصب می‌شود. هر دو مولد برقی که در این‌جا به آن‌ها اشاره شد، باتری‌ای قابل حمل را شارژ می‌کنند. بنابراین فرقی نمی‌کند که کاربر در هوایی صاف و آرام باشد یا ابری و طوفانی؛ در هرصورت باتری شارژ خواهد شد. طراحان Nice Architects  گفته‌اند مولد‌های برق این کپسول باید بتوانند انرژی مورد نیاز کسانی که خارج از شبکه‌ی توزیع برق ساکن شده‌اند را به مدت یک سال تامین کنند.
در ماه آینده، اولین اکوکپسول در فستیوال Pioneers که در وین برگزار خواهد شد، به نمایش درخواهد آمد. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این محصول برای تحویل در سال 2016 پیش فروش خواهد شد؛ البته هنوز قیمت آن مشخص نشده است.

► تاثیر اعمال فیلتر بر تصویر
فایرفاکس مخصوص آی‌فون در مرحله‌ی ‌آزمون ◄

مطالب مرتبط
بنر